• Lorpanc

    Äggdonation höst 2022, ngn mer?

    Hej,


    Finns det någon mer här som är igång med äggdonation och vill följas åt?

    Jag och min sambo har precis gjort vår första insättning med äggdonation idag, då jag har poi och inga egna ägg kvar. Vi gör vår behandling genom Karolinska i Huddinge. 


    Vi är strax under 30 år och bor i Stockholm.

    Det skulle vara kul att hitta par i samma situation som man kunde utbyta tankar, känslor och bara följas åt under resans gång. 

  • Svar på tråden Äggdonation höst 2022, ngn mer?
  • MissLjung

    Jag följs gärna åt, vi gör vår första behandling i Uppsala nu inom en månad. Vi har 6 år och 10 ivf behandlingar bakom oss så det blir spännande att prova något nytt. vart i processen är ni nu?

  • Lorpanc

    Vad kul! Då är ni på gång! Hoppas det kan funka med äggdonation istället för er.Glad

    Vi gjorde vår första insättning 16 augusti och hade vår testdag i måndags 29 augusti. Dock lyckades vi inte denna gången. Vår donator fick ut 10 ägg och bara ett blev ett embryo som vi kunde använda.

    Nu behöver vi hitta en ny donator som matchar mig, så just nu känns det lite tungt. Vi var liksom igång och var så förväntansfulla? nu vet vi inte när vi kan påbörja nästa donation och är tillbaka på ruta ett igen. 

    Spännande att ni snart ska göra er första behandling. Har du börjat äta hormoner? Hur lång tid fick ni stå i kö? 

  • Myran1979
    blomma79 skrev 2022-09-05 17:36:41 följande:

    Vad kostar äggdonation? Får man tillbaka en del av kostnaden om det inte lyckas??


    Tyvärr får man inte tillbaks pengar vid icke-graviditet. Gå in på hemsidorna för dem olika klinikerna så ser du prislistorna. Dem som inte presenterar sina priser offentligt tar jag inte för seriösa...
  • MissLjung

    Ursäkt sent svar. så trist det inte gick vägen i augusti, har ni hittat en ny donator?

    vår behandling blev framskjuten så vi ska göra insättning inom någon vecka om ägglossningen går att tajma. Vi stod i kö i 16 månader. Har varit en lååång väntan. Håller alla tummar att ni är på g igen. Så jobbigt att vara tillbaka på ruta ett igen. Men nu är ni ju igång så förhoppningsvis tar det inte så lång tid att matcha på nytt. Vilken klinik går ni via?

  • blomma79
    Lorpanc skrev 2022-08-31 19:57:27 följande:

    Vad kul! Då är ni på gång! Hoppas det kan funka med äggdonation istället för er. // Glad

    Vi gjorde vår första insättning 16 augusti och hade vår testdag i måndags 29 augusti. Dock lyckades vi inte denna gången. Vår donator fick ut 10 ägg och bara ett blev ett embryo som vi kunde använda.

    Nu behöver vi hitta en ny donator som matchar mig, så just nu känns det lite tungt. Vi var liksom igång och var så förväntansfulla? nu vet vi inte när vi kan påbörja nästa donation och är tillbaka på ruta ett igen. 

    Spännande att ni snart ska göra er första behandling. Har du börjat äta hormoner? Hur lång tid fick ni stå i kö? 


    Vad fick ni betala?
Svar på tråden Äggdonation höst 2022, ngn mer?