• Anonym (Galen)

    Jag behöver en vän!!!

    Jag behöver en vän. En vän med erfarenhet i mitt problem. Jag ska försöka flekplats:
    När jag var 17 träffade jag min första kärlek. Ni som vet ni vet vad det innebär. Första kärleken! Vi var till och från tills jag bestämde mig för att ta ett år utomlands. Så när jag var 19 år flyttade jag till ett europeiskt land. Pga utbildning och jobb blev jag kvar flera år. Under en resa 2001 träffade jag en underbar man, en kille som var svaret på alla mina drömmar. Vacker som en grekisk gud, smart, bra jobb och förnuftig. Efter två veckor i paradiset åkte jag tillbaka men efter en vecka hemma bjöd han över mig, till sitt hemland på andra sidan jorden. Vi hade en galen vecka. Jag fick träffa hans familj och bästa vänner. En eftermiddag efter att vi tagit en siesta frågade han om jag ville gifta mig med honom. Jag tvärstängde mig. Sa att jag behövde tid. Jag svarade honom aldrig riktigt på frågan och när veckan var slut flög jag tillbaka hem. 
    Jag måste tillägga att under åren utomlands använde jag preparat som inte är tillåtna i Sverige och jag var rätt beroende.
    Jag flög aldrig tillbaka till min kille men han besökte mig en gång och vi var ett ?par? i två år. Tyvärr var det avståndet som separerade oss, dock höll vi kontakt men inte så ofta till en början.


    2004 flyttade jag tillbaka till Sverige och träffade då min första pojkvän igen. Ganska fort blev jag gravid och älskade livet, vi hade det härligt. Två år senare fick vi vår andra dotter. Vi hade bestämt oss för att gifta oss och det tog all energi från mig. Tyvärr började jag må kasst och var inte säker på om jag ville gifta mig och tyckte inte alls det skulle bli kul. Nu uppfanns även sociala medier och jag och mitt ex. från utlandet började kontakta varann igen. Han var gift sedan två år tidigare. Direkt efter bröllopet började jag tvivla. Jag och mitt ex hade kontakt från o till och han var alltid underbar, uppmärksam och fin i sina meddelande. 2004 fick jag alltså en dotter, året efter fick mitt ex. en son, sen jag en dotter till och året efter han en son till. 2010 fick vi barna samma år. Jag en dotter igen och han ännu en son. År 2011 blev jag gravid utan att vi planerade och 2012 kom vårt fjärde barn. Två år efter fick mitt ex. sitt fjärde, en tjej. 


    Som sagt, sedan vårt bröllop har jag längtat efter ett liv utan min man  Visst är det sjukt och under alla år har jag och mitt ex  haft kontakt, ofta mycket kärleksfullt. 
    ?Tyvärr? har mitt ex en hög position i ett stort bolag som finns över hela världen. Han sitter i styrelser och har stort inflytande på många sett och hans ena son har även en större funktionsnedsättning. 


    Nu till min stora förtvivlan, sedan maj månad, då mitt ex. hade en affärsresa i Europa har vi haft kontakt. Varje dag, mer eller mindre. Jag har förälskat mig så otroligt i honom och han verkar känna detsamma för mig. Han säger ofta att han längtat efter mig i 20 år. Att han drömmer om oss i framtiden. Men jag fattar ju, hur xxx ska detta gå till. I hans position och våra familjeförhållanden är detta omöjligt. 


    Vad i hela världen ska jag ta mig till. Jag suktar efter honom och kan inte tänka på annat?
    Jag behöver en vän!!!
    Jag vet att allt är fel, på alla sett, men jag vet inte hur jag ska kunna avsluta något som jag längtat efter sedan 21 år

  • Svar på tråden Jag behöver en vän!!!
  • Anonym (..)

    Du behöver en vän?? Tror snarare du skulle behöva prata med en kurator eller så om det här. För att reda ut allt det röriga.

    Har aldrig din man misstänkt nåt i det hela?

  • Anonym (Jo)
    Anonym (..) skrev 2022-08-18 17:34:32 följande:
    Du behöver en vän?? Tror snarare du skulle behöva prata med en kurator eller så om det här. För att reda ut allt det röriga.

    Har aldrig din man misstänkt nåt i det hela?
    Det tycker jag med.
Svar på tråden Jag behöver en vän!!!