Mådde bättre innan jag började med setralin.
Hej.
Har gått i terapi ett par gånger nu. Har haft långvarig ångest i perioder, där jag ibland har svårt att styra över mina känslor.
Det kan vara olika från dag till dag och från vecka till vecka. Ibland känner jag mig glad och positiv och ibland ledsen och ångestfylld.
Försöker reda ut med kuratorn vad det är som gör att jag mår som jag gör och vad det är så triggar det. Lämnade mitt ex för ett år sen efter 7år tillsammans och det sitter mycket ångest i det också (osäkerhet i beslutet, skuldkänslor osv). Min kurator tyckte att jag skulle be om anti-depp om jag ville prova det (jag har ätit det förut för 10år sen)
Fick först Citalopram 20mg utskrivet som jag blev helt knäpp på. Så efter 3 dagar så slutade jag med dem. Nu fick jag Setralin utskrivet och skulle börja på längsta möjliga dos, för att minska risken för massa biverkningar.
Tyvärr så har jag fått en massa biverkningar av dessa också. Innan jag började med medicinen hade jag aptit, även om jag ofta hade noll engagemang till matlagning, sov också bra förutom när jag hade perioder med massa ångest. Ångesten var som sagt hög i perioder och väldigt låg i perioder. Nu känner jag mig bara konstig. .
Nu börjar jag fundera på om jag inte mår bättre utan medicinen än med den. Jag vet att man kan må sämre i början. Men hur dåligt är acceptabelt att må? Och hur länge ska man stå ut?
Har klarat av att gå till mitt jobb även de dagar jag haft mycket ångest och känt mig väldigt ledsen. Men nu känner jag mig helt tom inombords och känner att jag inte fixar mitt jobb. Vet inte vart jag ska ta vägen med allt, kände mig redan ensam innan och detta gör det inte bättre