Hjälp innan 8:e veckan?
Hej,
Jag och min fru försöker få barn. Första gången i våras ledde till missfall i ca 9:e veckan med väldigt stora blödningar men i övrigt inga större komplikationer för min fru. Nu har vi försökt igen och nu fick hon mindre blödningar (som en menstruation ungefär) i ett par dagar under slutet av 5, början av 6:e veckan.
Problemet vi har är att DET FINNS INGEN HJÄLP ATT FÅ! INGEN tar emot oss så här tidigt. Akuten skickar hem oss (ring 1177, vila, bla bla), inga BVC/MVC/barnmorskor (blöder hon? Nej usch, då får vi inte hjälpa till), gynekologer är antingen fullbokade och omöjliga att få tider hos eller kan endast bokas senare än 8:E veckan (tidigt ultraljud) eller nekas oss eftersom hon har/haft blödningar.
Min fru är inte från sverige och kommer från ett land där man har privat vård. Det innebär att fast det kostar så får man iaf hjälp när man behöver det. Jag skäms över sverige och jag som partner vet inte vad jag ska göra för att hjälpa min fru, vart jag än vänder mig så nekas vi.
jag är desperat och hoppas någon vänlig själ online kan ge oss råd. Vi bor i Göteborg och det verkar vara fullt på varenda klinik vi försökt ringa (typ Carlanderska och den typen). All hjälp och råd från er som varit i samma sits eller som vet vart vi ska vända oss tas tacksamt emot! Min fru är så orolig och jag vet inte hur jag ska bäst stötta henne.