Anonym (Erica) skrev 2022-08-20 21:29:09 följande:
Vilket av de här två namnförslagen?
Jag la upp en tråd och vill bara dubbelkolla vad ni tycker om de här två namnkombinationerna till tvillingflickor. Flickorna är beräknade i slutet av sep och vi vill ha två namn med samma stil men vi är lite osäkra. Vilket av dessa två alternativ är bäst ihop stilmässigt?
Ellie och Elise
Ellen & Elise
Orkade inte läsa hela tråden.
För mig är namnen alldeles för lika varandra. Det kommer att vara tillräckligt mycket "Piff & Puff" ändå utan att även namnen låter väldigt lika. Jag har tvillinggrabbar själv så jag har redan gått igenom processen.
Om det prompt ska vara namn på E, ta två väldigt olika E-namn då istället för två som i detta fall (oavsett vilken kombo ni väljer) väldigt lika.
Om tjejerna dessutom kommer att vara väldigt lika utseendemässigt så kommer det vara ännu svårare för omgivningen att göra skillnad på dem. Mina grabbar har helt olika namn (men som ändå finns under samma tidsepok bakåt i tiden), med två olika begynnelsebokstäver, och ändå har andra svårt att särskilja dem. Vet inte hur många gånger i förskolan vi satt på utvecklingssamtal och undrade om pedagogen verkligen pratade om rätt barn nu. Numera går de i skolan och inte i samma klass så det är ingen tvekan om att det är rätt barn