• Anonym (Stackars barn)

Min kille ex använder barnen som vapen!

Hej, jag har träffat världens underbaraste kille och allt är egentligen väldigt bra, förutom att hans ex vill förstöra för oss.

Vi har varit tillsammans i 6 månader men haft kontakt i nästan ett år, hans ex vill inte låta mig träffa de gemensamma barnen 

Nu får han inte ha sina barn pga att vi åkte på semester med mina barn och bekanta på hans barnfria vecka. 
    Inte aktuellt att hans barn blev med då jag inte får träffa dom.

Han har haft dom enstaka tillfällen, typ 3 ggr sen 15/7 och då det passat henne, och då har han fått besked samma dag. De ska ha vv egentligen.

Hon stalkar mig och ifrågasätter min kille varför vi va på samma fest, skickar printscreen på min fb till killen med nedlåtande ors och ber sina vänner skicka följförfrågan på insta. 

Hon kan inte acceptera att han har gått vidare, hur kan jag hjälpa honom??  Han mår jättedåligt, soc är inkopplat men det har inte hört något än. 

• Svar på tråden Min kille ex använder barnen som vapen!
  • Anonym (K)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2022-08-22 19:16:39 följande:

Man får absolut tycka att jag curlar, men barn som är vana båda sina föräldrar och sen hux flux rycks ifrån den ena pga saker som inte handlar om barna. Jag tycker barn ska ha en strukturerad vardag, inte en där dom ska kastas till pappan ett par timmar bara hux flux. 

Jag kan absolut ha fel, men jag anser att en anmälan kan få  föräldrarna att vakna upp å förhoppningsvis tänka på barnen.
    Klarar dom inte att komma överens då så har iaf jag gjort det jag kan å sen får jag ta ställning till hur jag vill fortsätta mitt förhållande. 

Jag förstår att du vill barnens bästa men soc kommer bara att rycka på axlarna. Det där är inte en grund för en anmälan. Iom att de inte ens kommer att kontakta föräldrarna så kommer de inte vakna upp heller. Förhållandet kan du glömma oavsett.
  • Anonym (Kolp)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2022-08-22 19:21:29 följande:

Anonym (j) 
    Man kan väl säga att han krigar på sitt sätt, vilket inte räcker till i mina ögon..... Hon är väldigt ful och säger massa saker som inte stämmer om honom..  en jäkla soppa är det helt enkelt...

Du inget med det att göra, oavsett hur lite eller mycket han krigar. Inte din fight. du får säga åt henne att inte kontakta dig på sociala medier. du kan stötta honom utan att driva något. Fråga hur han mår och agera därefter exempelvis, visa att du är en stöttande partner utan att lägga dig i.
  • Anonym (Stina)

Man får absolut tycka att jag curlar, men barn som är vana båda sina föräldrar och sen hux flux rycks ifrån den ena pga saker som inte handlar om barna. Jag tycker barn ska ha en strukturerad vardag, inte en där dom ska kastas till pappan ett par timmar bara hux flux. 

Jag kan absolut ha fel, men jag anser att en anmälan kan få  föräldrarna att vakna upp å förhoppningsvis tänka på barnen.
    Klarar dom inte att komma överens då så har iaf jag gjort det jag kan å sen får jag ta ställning till hur jag vill fortsätta mitt förhållande. 

Men om inte föräldrarna kan skapa den strukturerade vardagen så är det inte mycket soc kan göra. De kan inte tvinga föräldrar att ha varannan vecka. 

Det är ju faktiskt bara för honom att säga nej när hon vill hämta barnen tidigare än överenskommet. Han får ta fighten och se problemet i vitögat. Han hämtar en viss dag och lämnar en viss dag. Allt annat är bara att vägra och så gå till familjerätten om exet strular. 

MEN han är inte så intresserad av barnen att han vill ta den striden. Det får du nog acceptera. Det låter som att du skönmålar honom rätt rejält men jag tror att du kommer se att hur mycket tid och energi du än lägger så kommer det aldrig att räcka. Han måste själv vilja. 

Du tar enormt mycket ansvar för hans relation trots att ni har varit tillsammans väldigt kort tid. Tycker du ska ta ett steg tillbaka och se vad som händer. 

• Ess
    Anonym (Stackars barn) skrev 2022-08-22 18:51:32 följande:

Anonym (s) Anonym (Stina)  Abonym (k) Anonym (Erfaren_man) och alla andra.

Han kan låta oengagerad, men han försöker men som jag skrev tidigare så kommer han inte till skott. Vi har nyss diskuterat och om inte han ringer soc imorgon så kommer jag personligen lämna in en anmälan på dom båda två. 

Hon har tydligen haft kontakt med familjecentralen som står bakom hennes beslut att inte låta honom ha barnen mer än när det passar henne. Hans familj ska oxå tydligen  stå bakom detta.

Tycker dom båda beter sig oansvarigt mot barna och jaaa, han jamsar med, allt å alla, konflikträdd kan jag tycka och dålig självkänsla. 

Vi ska INTE ha barn ihop, vi har nog med det ????. Har jag gett mig in i ett förhållande så gör jag det till 100%, å nej det är inte sunt, men jag äskar honom och vi funkar så bra ihop.

Tack för alla input från er alla ??

Dra dig ur detta så snabbt du kan. Ni kommer aldrig kunna leva ett normalt liv ihop, speciellt inte med tanke på att hon sprider sina lögner och har fått över hans familj på sin sida.
  • Anonym (Stackars barn)

Anonym (Stina) ja fast det är lättare sagt än gjort, jag vet faktiskt inte vad som gagnar barnen bäst, att man försöker ta hjälp av de instanser som finns eller låta barnen bevittna skrik å bråk föräldrarna emellan. 

Vi får se vad som händer Glad

• Anonym (Hmm..)

Gör du en anmälan så finns det garanterat inget att ta ställning till. Då är "förhållandet" slut!
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2022-08-22 19:49:35 följande:

Anonym (Stina) ja fast det är lättare sagt än gjort, jag vet faktiskt inte vad som gagnar barnen bäst, att man försöker ta hjälp av de instanser som finns eller låta barnen bevittna skrik å bråk föräldrarna emellan. 

Vi får se vad som händer  // Glad

Du kan inte styra föräldrarna till att var de föräldrar du tycker de borde vara. Detta är de föräldrar barnen har. De är inte farliga eller grymma. 

Den som kommer förlora på detta är du, och tyvärr kommer ingen vinna något. Din kille har alla chanser i världen att göra saker bättre men väljer att låta bli. Det är synd men det är väl som han är. Ingen engagerad förälder behöver en ny partner för att fatta att man kanske ska strida för att få träffa sina barn. 

Och jag undrar jag hur umgänget såg ut innan dig. Kanske inte alls så bra som du fått berättat för dig? 

• Anonym (Stackars barn)

Anonym (Stina) Innan hon fick reda på oss så var det ingen problem. När hon såg att firade midsommar ihop så drog det igång. 

• Anonym (alltså)

Alltså, barn i allmänhet brukar klara av att träffa personer i några timmar utan att ta skada. Visst håller jag med om att barn som har skilda föräldrar bör få ha dem båda i sitt liv för att må bra, men strukturen för det kan se ut på en hel massa sätt utan att skada barnen.

Däremot låter det ju mer alarmerande att pappan själv inte kommer till skott att få till en förändring där han kan ha sina barn mer. Han verkar ju inte vara världens bästa pappa direkt, och kanske mamman vet det och tar största tiden för att barnen inte har det så bra med pappan egentligen?
  • Anonym (Öh)

Låter mer som det är andra saker i bakgrunden till varför han inte får träffa sina barn, hon kan liksom inte neka honom bara pga att han har flickvän.

Frågan är ju hur ärlig han är med varför han inte får träffa barnen till dig. Får känslan att det finns orosmoment och det är därför det blivit som det blev.

Om det verkligen inte är andra anledningar så måste han kontakta familjerätten för samarbetssamtal där båda är med. Gör han inte det så prioriterar han fel...

• Anonym (J)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2022-08-22 21:12:18 följande:

Anonym (Stina) Innan hon fick reda på oss så var det ingen problem. När hon såg att firade midsommar ihop så drog det igång. 

Fejka att ni gjort slut då?
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Öh) skrev 2022-08-23 11:20:45 följande:

Låter mer som det är andra saker i bakgrunden till varför han inte får träffa sina barn, hon kan liksom inte neka honom bara pga att han har flickvän.

Frågan är ju hur ärlig han är med varför han inte får träffa barnen till dig. Får känslan att det finns orosmoment och det är därför det blivit som det blev.

Om det verkligen inte är andra anledningar så måste han kontakta familjerätten för samarbetssamtal där båda är med. Gör han inte det så prioriterar han fel...

Precis såhär tror jag också. Det troliga är att pappan brister i sitt föräldraskap, att han är medveten om det själv och att han därav inte söker hjälp och stöd för att få träffa barnen mer än ett par timmar ibland.

Det har med största sannolikhet ingenting med ts att göra mer än att hon bör hålla sig utanför detta då det inte angår henne på något sätt.
  • Anonym (Stackars barn)

Anonym (J) Anonym (öh) Anonym (alltså) Anonym (Hmm)
    När hon insåg att vi va seriösa med varann och jag inte brydde mig om de sms hon skickade till mig via vänners vänner så fick han inte ha barnen. 

Innan så har det varit varannan vecka utan  krångel. 

Han fick tag i soc idag och det fanns ingen info hos dem, inte från någon familjecentral heller,  så han lämnade sina och barnens uppgifter och bad om tid för ev utredning samt umgängesavtal. 

Soc skulle återkomma och även kontakta familjecentralen som jag förstod för att se om det upprättats nån kontakt av annat slag. 

• Anonym (Stackars barn)

Update!
    Soc gjorde utredning och hittade inga konstigheter. Mamman hävdade bristande föräldraskap men då hon inte kunde redogöra för vad som brister och inga orosmoln från förskola/skola så kom hon ingenstans. Hon kom på dock att han ibland drack öl när han hade barnen vilket min sambo då löste med att skicka henne videos på alkotest. Tjafset fortsatte dock tills hon träffade en kille som träffade barnen på studs. Undrar vad som hände med hennes gräns på 6 månader lr om det var längre tid innan barn skulle träffa nya bonusföräldar. Min sambo tillåter iaf inget hoppande med  barnen så vv gäller. och det funkar hyfsat.

Svar på tråden Min kille ex använder barnen som vapen!