• Ehlda

    Hjälp att räkna ut ev graviditetslängd

    Om jag bara haft sex 8/2, hur långt gången kan jag tänkas vara som allra minst? Svagt streck på sticka men neg på digitalt så behöver veta när jag kan testa igen..

  • Svar på tråden Hjälp att räkna ut ev graviditetslängd
  • Anonym (Mer info)

    Utgår från att du menar 2 Augusti och inte 8 Februari. Informationen är ändå helt otillräcklig. När hade du senast mens? Är din mens regelbunden och hur många dagar är då cykeln? 

  • Jag är bara jag

    Spermier kan i sällsynta fall leva uppåt 5 dagar, men då har man klämt i. Så det absolut senaste du kan ha blivit gravid av det enda sexet är den 13/8. Såvida du hade äl då. Du kan ju ha haft äl samma dag som sexet och då får du lägga på 5 dagar. Du är alltså 10-15 dagar efter äl. 15 dagar låter inte alls troligt om du har en lutealfas på 14 dagar. Då hade du fått plus om du varit gravid eller mens om du inte varit gravid. Om du inte får mens så testa om 3 dagar igen. Hcg fördubblas på 3 dagar.

  • Ehlda
    Anonym (Mer info) skrev 2022-08-23 13:44:54 följande:

    Utgår från att du menar 2 Augusti och inte 8 Februari. Informationen är ändå helt otillräcklig. När hade du senast mens? Är din mens regelbunden och hur många dagar är då cykeln? 


    Ja haha, det blev lite fel. 2 aug! Jag har inte jätteregelbunden mens pga ammar. Senaste mens 15 juli. I juni kom den den 19e. Enligt en app skulle äl vara 1 aug men det där vet jag inget om, det kan ju ha varit nån annan dag. Men bara haft sex 2 aug sen innan förra mensen. Så försöktäer lista ut när jag kan testa mig igen. Har molvärk och ryggvärk sen en vecka ca. 
  • Ehlda
    Jag är bara jag skrev 2022-08-23 14:07:34 följande:

    Spermier kan i sällsynta fall leva uppåt 5 dagar, men då har man klämt i. Så det absolut senaste du kan ha blivit gravid av det enda sexet är den 13/8. Såvida du hade äl då. Du kan ju ha haft äl samma dag som sexet och då får du lägga på 5 dagar. Du är alltså 10-15 dagar efter äl. 15 dagar låter inte alls troligt om du har en lutealfas på 14 dagar. Då hade du fått plus om du varit gravid eller mens om du inte varit gravid. Om du inte får mens så testa om 3 dagar igen. Hcg fördubblas på 3 dagar.


    Tack. Det är så förvirrande för på sticka kom ett ljust streck som syntes även på håll, men väldigt ljust. Rosa syntes i ändarna på strecket. Men på digitala var det negativt. 
  • Jag är bara jag

    Men äsch, jag räknade på 8:e augusti! Jamen glöm allt då. *trött idag*. Då blir det äl mellan 2:a och 7:e för att kunna bli gravid och jadu, då borde det visat plus på det digitala. Jag såg bilden på ditt test och såg tyvärr ingenting. Men, men man kan inte helt hundra utesluta att du är gravid så min uppmaning att vänta några dagar och testa igen kvarstår. F.ö kan du inte ha koll på äl och mens via en app när du inte har regelbunden mens. Du får antingen ta äl-test eller ha koll på äl-symptom.

  • Ehlda
    Jag är bara jag skrev 2022-08-23 14:27:09 följande:

    Men äsch, jag räknade på 8:e augusti! Jamen glöm allt då. *trött idag*. Då blir det äl mellan 2:a och 7:e för att kunna bli gravid och jadu, då borde det visat plus på det digitala. Jag såg bilden på ditt test och såg tyvärr ingenting. Men, men man kan inte helt hundra utesluta att du är gravid så min uppmaning att vänta några dagar och testa igen kvarstår. F.ö kan du inte ha koll på äl och mens via en app när du inte har regelbunden mens. Du får antingen ta äl-test eller ha koll på äl-symptom.


    Okey, jag tycker strecket är synligt annars hade det ju varit helt vitt bredvid men jag såg det tydligare irl, var nästan omöjligt att fota. Irriterande! Haha. Men ja det borde ju visat nåt på digitala... Jag kanske bara inbillar mig.
Svar på tråden Hjälp att räkna ut ev graviditetslängd