• Sucken

    När kan man be om ägglossningstimulerande?

    Hej! Jag har konstaterad pcos och har ätit p-piller sen jag var 18 (är 33 år nu). För 32 dagar sedan slutade jag med p-pillren eftersom vi vill försöka få barn och än så länge har jag inte haft någon ägglossning (tempar varje dag). Jag förstår att det kan ta tid, men såklart så är man lite otålig när man känner en stor längtan att bli gravid. =) Vad jag förstått så kan man få ägglossningsstimulerande tabletter om man har problem att få ägglossning. Hur länge tror ni att man bör vänta innan man ringer gyn och frågar efter sånna tabletter? Visst behöver det inte ha gått ett år om man skulle märka att man aldrig har någon ägglossning? Tänker vänta minst en månad till och se iaf. Vill gärna se om min kropp klarar av att ägglossa själv, men känner mig inte så positiv när jag minns hur mycket problem och besvär jag hade åren innan jag började med p-piller.

  • Svar på tråden När kan man be om ägglossningstimulerande?
  • Jag är bara jag

    Reglerna för det varierar nog beroende på vilken region du tillhör. Går du privat kan du få det direkt efter konstaterad utebliven äl.

Svar på tråden När kan man be om ägglossningstimulerande?