• Liisa21

    Någon som vet vad en tele2 försäkring täcker? Blir jag lurad?

     


     


    Hej! 

    Jag tappa min telefon för 3 trappor för en vecka sen. Endas bak skärmen gick sönder. Sen började bluetoothen strula att koppla av och på. 


    Då jag har en försäkring på 129 kr i månaden lämnade  jag in den . 


    Han i butiken sa att det inte var ett problem och vi Skicka den på lagning . Jag betalde 1400 i självrisk . Han sa att allt gick på den försäkringen .

    Men nu fick jag ett mejl från tele2 service att jag ska betala 7900 kr om dom ska laga den pga tappskada . 


    telefon är ett år gammal och jag har betalat försäkringen i en månad . 

    jag ska såklart ringa dom och fråga imorgon . Tänkte bara höra av någon annan varit med om samma ? 


     


     

  • Svar på tråden Någon som vet vad en tele2 försäkring täcker? Blir jag lurad?
  • Anonym (Lisa)

    Bättre att ha hemförsäkring med drulletillägg (allrisk), sedan betala lite mer för självriskreducering.

    Det där låter ju helt knas.

  • Anonym (Medvetenkonsument)
    Liisa21 skrev 2022-08-23 23:04:56 följande:
    Någon som vet vad en tele2 försäkring täcker? Blir jag lurad?

     


     


    Hej! 

    Jag tappa min telefon för 3 trappor för en vecka sen. Endas bak skärmen gick sönder. Sen började bluetoothen strula att koppla av och på. 


    Då jag har en försäkring på 129 kr i månaden lämnade  jag in den . 


    Han i butiken sa att det inte var ett problem och vi Skicka den på lagning . Jag betalde 1400 i självrisk . Han sa att allt gick på den försäkringen .

    Men nu fick jag ett mejl från tele2 service att jag ska betala 7900 kr om dom ska laga den pga tappskada . 


    telefon är ett år gammal och jag har betalat försäkringen i en månad . 

    jag ska såklart ringa dom och fråga imorgon . Tänkte bara höra av någon annan varit med om samma ? 


     


     


    Tele2/butiken bör låta det utlovade gälla. Vilken butik var det? (Har Tele2 egna butiker?)

    Du ska givetvis stå på dig och berätta klart och tydligt att han i butiken sa försäkringen täckte skadan, och påpeka att du då betalade självrisken på 1400 kr.

    Hade du lämnat in telefonen om han sagt att försäkringen inte gällde din skada? Antagligen inte, och påpeka även detta!

    Kolla även med din kommuns konsumenttjänst vad de kan ge för råd.
Svar på tråden Någon som vet vad en tele2 försäkring täcker? Blir jag lurad?