• Anonym (Undrar)

Om man har mens med pstav har man ju ägglossning?

Hej jag har pstav sedan 1,5 år, har ju mens varje månad så det betyder ju att jag har ägglossning? Och kan bli gravid? eller. ? Ägglossning kommer ju innan mens så måste ju vara fel på staven

läst att man oftast ej har mens med stav utan bara enstaka blödning någon gång

rädd att min ej fungerar ju?

är nu 40 dagar sedan sista mens

• Svar på tråden Om man har mens med pstav har man ju ägglossning?
  • Anonym (Rina)

Det är skillnad på mens och blödning har jag för mig att min barnmorska sa. Att den blödning man får på preventivmedel inte föregåtts av någon ägglossning, att det vore ju direkt kontraproduktivt om det var så, så som du också skriver.
    Så jag skulle ringa barnmorskan om jag var du. 

• Anonym (Undrar)

Detta är dock mens ingen bara mellanblödning. Får hemsk mensvärk och riklig blödning under typ 8 dygn.

hadt pstav förr 3 år i 2 olika perioder å fick då blödning 1 gång per år typ. Så detta är jätte konstigt tycker jag. 

• Mascaraklumpar

Det är skillnad på ägglossning och äggstocksaktivitet. De flesta kvinnor har någon form av blödningar när de har p-stav men det ovanligt att de har ägglossning, särskilt de första två åren. 

• Anonym (lll)

jag hade också alltid blödning med p-stav men det var inte mens. Använde p-stav under ca 9 års tid och aldrig blev jag gravid, så du kan nog vara lugn. 

Svar på tråden Om man har mens med pstav har man ju ägglossning?