• Jekar

    BIM+2 och ljusrosa flytningar???

    Jag skulle behöva lite bollning då jag hoppas så himla mycket på att det är ett litet frö i min mage.. 

    Jag skulle haft mens i onsdags, men kom ingenting, likaså kom ingen mens igår, gjorde ett gravtes som visade negativt .. 

    Har haft molandevärk till och från i över en vecka, samt känns brösten tyngre och är lite ömma. Men inte ömma så jag skriker som alla andra verkar ha :( Nu på förmiddagen när jag var på toa var det en lätt ljusrosa fläck i trosan, och jag tänkte att mensen är här. Men den är inte lik som vanligt, utan jag brukar alltid få riklig och klumpig.. nu kommer det bara ljustrosa när jag torkar mig. 


    Borde inte testet igår visar + om jag var gravid? Vill testa igen, men är rädd för besvikelsen över ett - 

    Någon där ute som känner igen sig och kan berätta hur det var för er???

  • Svar på tråden BIM+2 och ljusrosa flytningar???
  • Jag är bara jag

    Man kan inte passera BIM utan att vara gravid. Dvs om man haft äl och inte blivit gravid så kommer mensen när den ska i enlighet med den lutealfas man har. Det är ytterst få som inte plussar när det gått 14 dagar efter äl. Så antingen har du verkligen kortare lutealfas än 14 dagar eller har haft senare äl och därmed inte passerat BIM än- och kan alltså vara gravid. Du får testa igen om några dagar om mensen inte kommer.

  • Gasellen87

    Jag har haft ljusrosa flytningar kring förväntad mens när jag vart gravid vid 3 av mina 5 graviditeter ( har fyra barn). Jag har dock inte testat förens jag gått över bim minst 4 dagar oftast längre så kan inte riktigt svara på din fråga ang grav-testet. Vad tog du för test? Tänker att de kan vara olika känsliga och att du kan va lite kortare än du tror kanske? vänta ett par dagar och se hur de utvecklar sig, om mensen inte kommer igång ta ett nytt test då. 


    Vet hur det känns och hur gärna man vill se det där plusset på stickan. Lycka till. 

Svar på tråden BIM+2 och ljusrosa flytningar???