• Anonym (Noll koll)

Vilken klädbutik handlar era tonårs killar i???

Hej!

jag känner en ung kille med autism som inte själv vet hur han vill klä sig.
    Detta är inget jätte problem men jag tänkte kolla vilka klädbutiker tonårskillar föredrar nu för tiden, om jag ska skaffa kläder i julklapp till grabben? 
    Har noll koll! He he? 

• Svar på tråden Vilken klädbutik handlar era tonårs killar i???
  • Anonym (ööö)

Mina ungdomar med autism bryr sig inte. Bara kläderna är hela, rena och sköna så brukar det går bra. Handlat en del online, på tex Bonprix till dem. En av mina är mycket noga med att det inte får vara en massa tryck på kläderna, han vill helst bara ha enfärgade kläder. Den andra bryr sig inte alls om sånt. 

New Yorker har haft en del bra som de gillat också, men det är inte lätt att få med dem in i en butik, men som sagt, online kan vi ju alla shoppa nuförtiden så det  löser en del problem. 

• Anonym (ööö)

Ja just det - t-shirts med ironiska budskap har gått mycket bra här Glad , går att hinna massor med sånt online.

• Anonym (Noll koll)
    Anonym (ööö) skrev 2022-08-27 07:25:09 följande:

Ja just det - t-shirts med ironiska budskap har gått mycket bra här  // Glad , går att hinna massor med sånt online.

Bonpris har jag hört talas om men inte Newyorker. Bonprix är väl bara näthandel va?

Några fysiska butiker de gillar. Måste fixa detta snart nämligen. 

• Anonym (66:a)
    Anonym (Noll koll) skrev 2022-08-27 07:08:20 följande:
    Vilken klädbutik handlar era tonårs killar i???

Hej!

jag känner en ung kille med autism som inte själv vet hur han vill klä sig.
    Detta är inget jätte problem men jag tänkte kolla vilka klädbutiker tonårskillar föredrar nu för tiden, om jag ska skaffa kläder i julklapp till grabben? 
    Har noll koll! He he? 

Här skulle det aldrig accepteras att någon annan väljer så kläder som gåva funkar inte. Nån gång har han handlat på Lager 157 men annars hittar han själv på nätet. Jeans har varit omöjligt sedan 12 år, finns inte på kartan. Mjuka cargobyxor i svart funkar. 
  • Anonym (Noll koll)
    Anonym (66:a) skrev 2022-08-27 08:09:28 följande:
    Här skulle det aldrig accepteras att någon annan väljer så kläder som gåva funkar inte. Nån gång har han handlat på Lager 157 men annars hittar han själv på nätet. Jeans har varit omöjligt sedan 12 år, finns inte på kartan. Mjuka cargobyxor i svart funkar. 
    Låter sannerligen svårt! 
    Anonym (Noll koll) skrev 2022-08-27 10:16:52 följande:
    Låter sannerligen svårt! 
    Ja. Det blev några dyra jeans innan jag insåg att det var ingen mening. Han valde dem själv dessutom men bara för att bli klar och få tyst på mig. De användes inte och lämnades till Erikshjälpen så småningom. 
    Kläder är otroligt viktiga och han ser alltid ok ut, följer sin stil till 100. 
  • Anonym (X)

Jag måste säga att det gått i perioder, och korta sådana. Ett tag kan det vara helt ok med plain t-shirts och jeans från New Yorker/Lager 157/Cubus eller HM. För att vips svänga och då är det sweatshirt-dress från Nike (beställer från JD Sports) som gäller. 

Och såna puckade trender som kommer och går, för ett par år sedan köpte jag en del t-shirts som var lite oversize -modell. Tänkte att de funkar nu men även att växa i. Men då kom ett mode där allt skulle sitta preciiiiiiis. Fast han var 187 lång så köpte han hoodies och t-shirts i small för att det skulle vara tight och inte pösigt. Allt det som jag köpt som visserligen inte kostat mycket men ändå -det skickades till kusinen för det skulle han ändå aldrig ta på sig. Tjena - nu är det tydligen ok med lite längre och mer rymliga t-shirts igen så de där kassarna hade passat ypperligt. Men tack och lov så går det just nu också bra med just HM & Lager 157 så att köpa 3-4 t-shirts i olika färger har inte kostat så mycket. 

Jeans har han faktiskt också köpt på Dressman. Enkla svarta utan märken eller så. 

Anonym (66:a) skrev 2022-08-27 10:43:42 följande:
    Ja. Det blev några dyra jeans innan jag insåg att det var ingen mening. Han valde dem själv dessutom men bara för att bli klar och få tyst på mig. De användes inte och lämnades till Erikshjälpen så småningom. 
    Kläder är otroligt viktiga och han ser alltid ok ut, följer sin stil till 100. 
    Några år var det enbart vita t-shirts utan tryck, sen enbart svarta utan tryck. Nu enbart svarta bandtröjor med tryck. 
  • Anonym (Fia)

Mina två tonårskillar handlar Hm, zara och weekday. Av de kan jag rekommendera HM och Weekday för kläderna på Zara går sönder jämt. Till det önskar de sig alltid någon märkeströja typ Ralph Laurent tshirt och Hoodie. Det har de ju inte råd att handla själva så det brukar de önska sig i present. Nu på vår/sommar/höst är dresscode ljusa linnebyxor och vit T-shirt. Eller ljusa (blå eller beiga) lite vida jeans med vit T-shirt. Som sen kompletteras med hoodie efter väder.

• Anonym (Hej)

Min 15 åring bryr sig inte alls 
    Byxor från h&m och tunn långärmad tröja från cubus. 

Svar på tråden Vilken klädbutik handlar era tonårs killar i???