• Anonym (Osorterad)

    Homo,bi,hetero

    Varför ska vi dela in oss olika grupper?


    Tror många här har provat ha sex tillsammans med det egna könet.
    Är helt naturligt att prova men för den skull behöver man inte ha dåligt samvete.


    Som man kan jag runka en annans kuk men skulle inte kunna tänka mig ha ett förhållande med en man.

  • Svar på tråden Homo,bi,hetero
  • Sk007
    Anonym (Osorterad) skrev 2022-08-27 09:17:04 följande:
    Homo,bi,hetero

    Varför ska vi dela in oss olika grupper?


    Tror många här har provat ha sex tillsammans med det egna könet.
    Är helt naturligt att prova men för den skull behöver man inte ha dåligt samvete.


    Som man kan jag runka en annans kuk men skulle inte kunna tänka mig ha ett förhållande med en man.


    Jag håller med, det går lika bra utan etikett faktiskt.
    Men det finns samtidigt fördelar med etiketter. Vid kontaktsökande t ex kan det vara bra att vara tydlig med vilken roll man har och vad man söker.
  • Glinda från Oz

    Vem säger att du ska ha dåligt samvete? Menar du att bi- och homosexuella jämt ska gå runt med dåligt samvete då eller hur tänkte du? 

  • Anonym (Man 53 år)

    Jag är man, gift med en kvinna sedan länge.

    Vi har sex tillsammans så klart. Jag har i tidigare relationer haft sex med andra kvinnor. Jag har också haft sex nån enstaka gång med man. 

    Jag identifierar mig tydligt med att vara heterosexuell och nöjd och glad med det. 

    Om andra föredrar sex med samma kön, olika kön, både och osv osv är var och ens ensak. Allt är är bra så länge alla inblandade är nöjda och glada.

    Viktigt att sätta etiketter - nä visst det kan man väl fundera på men det behovet tror jag finns i alla grupper och konstellationer. Det är väl ett sätt för oss att strukturera våra liv. Om det sen alltid behöver vara så kan väl kanske diskuteras....

Svar på tråden Homo,bi,hetero