• MammaHmor

    Visade positivt 10 min efter



    Jag tog ett graviditetstest precis som man skulle kolla på inom 10 min. Efter 20 min blev det positivt. Är det ett definitivt nej, eller finns det en chans att jag är gravid? Är på bim-1 eller bim idag.
  • Svar på tråden Visade positivt 10 min efter
  • MammaHmor

    Testet ser grått ut på bilden, men i verkligheten är både kontroll- och teststrecket väldigt rosa.

  • Anonym (Nytt)

    Ta ett nytt test för att kolla hur det är men jag har läst att man aldrig ska läsa av ett test efter 10 min då det kan ge falska positiva efter den tiden. Har för mig att det har något med förångning att göra och att när vätska dunstar från testet så är det just där det skulle ha varit ett andra streck på testen. 

  • Anonym (Ja)

    Definitivt nej om du fått negativt inom de tio första minuterna.

  • Anonym (N)

    Det är alltid negativt när tiden har gått ut. Så ta ett nytt test om ett par dagar. 

  • Anonym (Nej)

    Nej, vilket dravel bland kommentarerna. Har tagit maaassor med tester och aldrig varit med om att testet blivit annorlunda efter utgången tid. Gissar att anvisningen "10 min" är för att det är så länge de testat testen, men inte längre, och kan därför inte ansvara för vad qom sker efter dessa minuter liksom. Ditt test är helt klart positivt, grattis!

Svar på tråden Visade positivt 10 min efter