• Längtansfullt

    Clearblue veckoindikator IVF

    Hej! Jag hade precis min officiella testdag efter IVF. Jag är på RD12 idag efter att ha satt in en blastocyst som odlades 5 dagar. Idag när jag testade mig hade jag clearblues digitala som visade 1-2 veckor. Om jag räknar ut vilken vecka jag är i borde jag ju vara 4+3 idag, då insättningen skedde den 19. Jag vet att dom flesta säger att man inte ska lita på den men jag har gjort detta några gånger med enbart missfall bakom mig. Men då har veckorna iallafall stämt. Hur räknar ni? vad borde den visat idag?

    Hemskt att inte kunna glädjas över eventuell graviditet utan bara vara stressad.. 💔

  • Svar på tråden Clearblue veckoindikator IVF
  • Semlan3

    Veckoindikatorn visar ju hur många veckor som gått sedan befruktning. Är inte så high på hur man räknar vid ivf. Men jag har alltid plussat med cb digital runt beräknad mens, alltså vecka 4 och då har det stått 1-2 veckor.

  • Jag är bara jag

    Man ska absolut inte stirra sig blind på antal veckor i dom testen. Långt mer än en har fått "fel" vecka och allt har varit bra ändå. Jag som tagit många hcg-prover samma vecka och dag har haft väldigt varierande hcg-nivå. Som lägst 361. Antagligen hade även jag fått "fel" vecka med yngsta barnet. Som du ju förstår faktiskt blev ett barn trots lågt hcg.
    Testa om minst en vecka igen. Då ska det ha ökat. 

Svar på tråden Clearblue veckoindikator IVF