• Thu 1 Sep 2022 19:34
    4180 visningar
    6 svar
    6
    4180

    Bagarmossen/Kärrtorp

    Hej! 

    Vad tycker ni om områdena Bagarmossen och Kärrtorp? Hört både bra och dåligt. Vad har ni för erfarenhet av områdena? Rekommenderas att flytta dit? (Jag själv och min tonåring). Berätta! Glad

  • Svar på tråden Bagarmossen/Kärrtorp
  • Anonym (Flytt­bar)
    Thu 1 Sep 2022 20:03
    #1
    +1

    Bagis hade rykte förut men nu bor många kulturmänniskor där. Det finns fortfarande billiga hyresrätter i området. Nära skog, tyst och lugnt, inte långt till stan heller, vilket kan bli uppskattat av en tonåring. Ta chansen säger jag, men det är med en utifrånblick då jag aldrig bott söder om stan. 

  • Fri 2 Sep 2022 18:23
    #2

    Tack för input, flyttbar Skrattande. Närheten till Nackaresarvatet lockar verkligen! Har dock även hört en del om bilbränder och drogförsäljning vilket ju är mindre kul Foten i munnen Nån mer? 

  • Fri 2 Sep 2022 20:19
    #3

    Magiska ställen att bo på! Närheten till natur i kombination med närheten till Södermalm och city. Drömmen, säger jag! Bor själv på Söder men annars hade jag bott där omkring 😄

  • Fri 2 Sep 2022 22:42
    #4

    Hasta, har du nån specifik gata du rekommenderar att titta närmre på? Vi har lång kötid och tittar efter hyresrätter Skrattande

  • Anonym (Britt­a)
    Sat 3 Sep 2022 00:09
    #5

    Hej, jobbar i Kärrtorp och tidigare även bagis. Är två av de bättre förorter till stan, har centrum och t-bana, blandat med hyresrätter och bostadsrätter. Absolut inte billiga bostadsrätter så säger väl lite redan där, hade det varit ett dåligt område så hade det inte kostar som minst med 2.5 miljoner för en etta som lägst, radhus i bagis 6 miljoner plus. Visst händer ett och annat där också men det gör det praktiskt taget överallt. Bra områden båda två skulle jag säga.

  • Sat 3 Sep 2022 23:25
    #6

    Tack Britta SkrattandeJa, huspriserna är förstås en klok indikation att gå efter, det säger en hel del. Har du nåt hum om populär gata med hyresrätter? Jag gillar 50-tals bebyggelsen som finns där men finns ju en del olika delar.

Svar på tråden Bagarmossen/Kärrtorp