• Anonym (Better butter)

Har era butiker smörkrig?

Jag har två matbutiker på gångavstånd i samma centrum. De har gått från att sälja smör ffa från arla och bregott på extrapris några gånger om året, typ till jul och 2-3 ggr till, till att ha veritabelt smörkrig. Nästan varje vecka är det extrapris, som i princip är det gamla normalpriset, på nånting inom smör och bregott/"bordssmör" på någon eller båda butikerna.

Är det lika där du bor? 

• Svar på tråden Har era butiker smörkrig?
  • nihka
    Anonym (Better butter) skrev 2022-09-01 20:40:59 följande:
    Har era butiker smörkrig?

Jag har två matbutiker på gångavstånd i samma centrum. De har gått från att sälja smör ffa från arla och bregott på extrapris några gånger om året, typ till jul och 2-3 ggr till, till att ha veritabelt smörkrig. Nästan varje vecka är det extrapris, som i princip är det gamla normalpriset, på nånting inom smör och bregott/"bordssmör" på någon eller båda butikerna.

Är det lika där du bor? 

Ja. I början köpte jag och la i frysen när ett paket smör kostade runt 30 kr, men jag har slutat för det kommer hela tiden nya erbjudanden.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Drottningen1970

Nej. Igår var extrapriset 45 kr för ett paket smör. När någon affär är nere på 35-37 kr så slår jag till och köper 4 paket.

Svar på tråden Har era butiker smörkrig?