• Bamsetosse

    Linkedln

    Behöver hjälp med hur jag ska tänka och forma min Linkedln. Har varit mammaledig i 3 år och har denna tid inte haft en tjänst. Ett strategiskt val då jag inte skulle återgå till mig gamla jobb när jag fick barn. 


    nu är jag redo för jobb igen! 


    men det kommer vara en blank period på 3 år på min Linkedln sida. Undrar då om någon med erfarenhet av egna rekryteringar vet om det är till min fördel att skriva in föräldraledig dessa 3 år på Linkedln? 

  • Svar på tråden Linkedln
  • BuoBä

    Jag rekryterar inte men jag är i konsultbranschen så jag behöver alltid ha ett uppdaterat CV som min arbetsgivare kan skicka ut till nya uppdrag. Jag har jobbat i snart 20 år, men ändå ville min arbetsgivare att jag skulle ha med säsongsjobbet  jag hade direkt efter universitetet, men som var helt orelaterat till utbildningen, bara för att inte ha ett hål...

    Jag skulle säga att det är bättre att det står något än att det blir frågetecken hos rekryteraren. Om du har väldigt speciell kompetens så orkar de säkert kontakta dig och fråga varför det är en lucka, men det är risk att de bara tänker "konstigt CV - orkar inte - tar nån annan". 

Svar på tråden Linkedln