• Anonym (mia)

Kan embryot tagit skada så här tidigt ifall jag skulle vara gravid?

Har sedan ca 5 dagar tillbaka haft mensvärk till och från vilket jag hade sist jag var gravid, förstår att det inte behöver betyda något. Det är för tidigt för att testa. Jag är väldigt orolig att det ska ha tagit skada då jag druckit väldigt stora mängder alkohol under 3 dagar(möhippa). Detta ska ha hänt när jag varit i ca 4-7 dagar efter ägget skulle kunnat bli befruktat, så väldigt tidigt.

Jag vet ju inte ens om jag är gravid men känner stor oro ändå och känner mig oroligt dum som inte tänkt efter innan. 

• Svar på tråden Kan embryot tagit skada så här tidigt ifall jag skulle vara gravid?
  • Anonym (Ingen fara)

Ett eventuellt foster får inte näring från dig än på flera veckor utan från gulesäcken. 
    Du behöver inte oroa dig

• Anonym (A)

Det är ingen fara.  

• Anonym (mia)
    Anonym (Ingen fara) skrev 2022-09-03 13:25:24 följande:

Ett eventuellt foster får inte näring från dig än på flera veckor utan från gulesäcken. 
    Du behöver inte oroa dig

Anonym (A) skrev 2022-09-03 19:33:27 följande:

Det är ingen fara.  

Tack ni som svarat! Hur länge tar den näring av gulesäcken?
    Jag blir bara förvirrad av allt jag läser online... :/ Råden verkar ju vara absolut noll alkohol innan man ens vetat att man är gravid. Fortfarande för tidigt att testa för mig :/
Svar på tråden Kan embryot tagit skada så här tidigt ifall jag skulle vara gravid?