• Sat 3 Sep 2022 10:46
    3182 visningar
    7 svar
    7
    3182

    Vad föredrar ni i romantiska böcker?

    Om ett par bryter upp för att i slutet bli tillsammans igen, vad föredrar ni att de gör i mellantiden?
    Ska de tex få ihop det med någon annan? 
    Hon har innan bara varit med honom medan han har varit med fler än han har koll på.

    Jag och en kompis läser samma bok och diskuterar den, skulle vara kul att höra andras tankar.

  • Svar på tråden Vad föredrar ni i romantiska böcker?
  • Magica­l
    Sat 3 Sep 2022 10:54
    #1

    Svårt om man inte har läst boken själv. Det blir väl inte mycket bidrag till en bokdiskussion på att bara utgå från det som står i TS? 

  • Sat 3 Sep 2022 11:08
    #2

    Det beror på hur lång tid som har gått emellan. Om det har gått många år känns det mest naturligt att minst en, kanske båda, har haft andra relationer under tiden. Rör det sig om bara några veckor eller månader så blir det inte lika bra.

  • Sat 3 Sep 2022 11:24
    #3
    Mortiscia80 skrev 2022-09-03 11:08:37 följande:

    Det beror på hur lång tid som har gått emellan. Om det har gått många år känns det mest naturligt att minst en, kanske båda, har haft andra relationer under tiden. Rör det sig om bara några veckor eller månader så blir det inte lika bra.


     


    Några månader. Sägs inte exakt, men skulle gissa på max ett år.
    De separerade för att hans bagage gick ut över henne och relationen var destruktiv. En annan man visar henne intresse under tiden de är separerade. Utan att spoila mer om någon känner igen det, men vi är iaf oense om relationen mellan huvudpersonen och den senare mannen "förstörde" för själva historien.

  • Sat 3 Sep 2022 11:30
    #4
    vemvetintejagalls skrev 2022-09-03 11:24:24 följande:

    Några månader. Sägs inte exakt, men skulle gissa på max ett år.


    De separerade för att hans bagage gick ut över henne och relationen var destruktiv. En annan man visar henne intresse under tiden de är separerade. Utan att spoila mer om någon känner igen det, men vi är iaf oense om relationen mellan huvudpersonen och den senare mannen "förstörde" för själva historien.


    Jag skulle inte säga att den nya relationen förstörde något. Om den gjorde det skulle det innebära att relationen till den första mannen fortfarande vore destruktiv. Sedan får man tänka på att separera och bryta upp relationen kan vara två olika saker, som separerade kan man fortfarande vara ett par eller göra slut med intentionen att jobba på relationen. Om de gjort slut helt och var singlar har den första mannen inte att göra med vad kvinnan hade för sig under tiden.
  • Sat 3 Sep 2022 13:40
    #5
    Mortiscia80 skrev 2022-09-03 11:30:15 följande:
    Jag skulle inte säga att den nya relationen förstörde något. Om den gjorde det skulle det innebära att relationen till den första mannen fortfarande vore destruktiv. Sedan får man tänka på att separera och bryta upp relationen kan vara två olika saker, som separerade kan man fortfarande vara ett par eller göra slut med intentionen att jobba på relationen. Om de gjort slut helt och var singlar har den första mannen inte att göra med vad kvinnan hade för sig under tiden.

     


    Det är lite det som gör mig kluven. De separerade fast de ännu älskade varandra. Hon var den som lämnade honom "först" och efter lite fram och tillbaka var det han som tog steget att avsluta helt, med orden att han hoppas att de kommer hitta tillbaka till varandra igen nån dag.. Jag vet inte, är väl romantikern i mig som inte gillar att hon var med andra däremellan antar jag.

  • Sat 3 Sep 2022 13:53
    #6
    vemvetintejagalls skrev 2022-09-03 13:40:49 följande:

     Det är lite det som gör mig kluven. De separerade fast de ännu älskade varandra. Hon var den som lämnade honom "först" och efter lite fram och tillbaka var det han som tog steget att avsluta helt, med orden att han hoppas att de kommer hitta tillbaka till varandra igen nån dag.. Jag vet inte, är väl romantikern i mig som inte gillar att hon var med andra däremellan antar jag.


    Ja det kan man göra för kärleken räcker inte alltid. Det kan också vara väldigt trassligt i slutet med fram och tillbaka, men deras relation ju inte ha varit särskilt bra heller så det bästa vore just om de inte hittade tillbaka till varandra.
  • Sat 3 Sep 2022 14:58
    #7

    Jag skulle föredra att de blir ihop med någon annan, Dels vet de då att gräset inte är grönare och får nya erfarenheter, dels blir det en dimension till i berättelsen, en ny relation som måste avslutas och kanske leder till hjärtesorg hos den som blir lämnad. Dessutom känns det mer verklighetstroget, har de gjort slut så har de.

    Vad tycker du själv TS och varför?

Svar på tråden Vad föredrar ni i romantiska böcker?