• Livspusslaren

    Funkar det på jobbet att ha barn?

    Hur har ni det på ert jobb? Är det ok att komma lite sent efter lämning och gå lite tidigare för att hämta på föris?

    Min chef säger att det är ok om jag fixar det sista hemifrån sen men vissa på jobbet verkar bli sura för att jag får "förmåner". En av dem brukar fråga om jag jobbar halvtid?

  • Svar på tråden Funkar det på jobbet att ha barn?
  • Anonym (Varför?)
    Livspusslaren skrev 2022-09-05 14:02:05 följande:
    Funkar det på jobbet att ha barn?

    Hur har ni det på ert jobb? Är det ok att komma lite sent efter lämning och gå lite tidigare för att hämta på föris?

    Min chef säger att det är ok om jag fixar det sista hemifrån sen men vissa på jobbet verkar bli sura för att jag får "förmåner". En av dem brukar fråga om jag jobbar halvtid?


    Självklart är det inte ok att komma sent eller smita tidigt bara för att man har barn. Man jobbar ju sina arbetstider ändå. 
  • Anonym (borde)
    Livspusslaren skrev 2022-09-05 14:02:05 följande:
    Funkar det på jobbet att ha barn?

    Hur har ni det på ert jobb? Är det ok att komma lite sent efter lämning och gå lite tidigare för att hämta på föris?

    Min chef säger att det är ok om jag fixar det sista hemifrån sen men vissa på jobbet verkar bli sura för att jag får "förmåner". En av dem brukar fråga om jag jobbar halvtid?


    Det borde i så fall vara möjligt för alla att gå lite tidigt och komma lite sent och jobba ikapp hemma. Varför ska det bara vara möjligt för dem som har barn? 

    Och sen bör det ju vara kommunicerat med gruppen att det är okej att göra så, så att det inte verkar som att du jobbar halvtid med full lön medan de andra jobbar heltid för sin fulla lön. 

    På mitt jobb är det inte okej att komma som man vill, eller, vi har flextid, men vi måste ju göra våra timmar ändå. Om man inte hinner jobba heltid pga barn så får man gå ner i tid, på riktigt, så att man jobbar färre timmar och då med lägre lön. 
Svar på tråden Funkar det på jobbet att ha barn?