• Swiftpunch

    Är du generellt nöjd med utvecklingen de senaste 8 åren?

    Är du generellt nöjd med utvecklingen i nedanstående områden de senaste 8 åren?

    Sveriges ekonomi
    Infrastruktur (vägar, tåg med mera)
    Sjukvården
    Energimarknaden
    Brott och straff
    Arbetsmarknaden
    Invandring och integration
    Skola och utbildning
    med mera...

    Fråga 2:
    Om ni inte är nöjda med utvecklingen men ändå tänker rösta på det vänstra blocket, vad förväntar ni er av den framtida utvecklingen om det vänstra blocket vinner?



  • Svar på tråden Är du generellt nöjd med utvecklingen de senaste 8 åren?
  • Filosofax

    Nej jag är absolut inte nöjd men jag vet inte vad jag ska rösta på, jag ser inga perfekta alternativ. Kan de konservativa lyckas vända på allt detta? De verkar leva i en drömvärld, de tror att det går att vrida tillbaka klockan till 1997, alla bekymmer med integration kan lösas med hårdare tag rakt av och energibristen genom att öppna några kärnkraftverk. Så som världen ser ut med befolkningsexplosion i tredje världen, klimatförändringar och krig så kommer migrationen öka lavinartat vad vi än gör, det är en ostoppbar kraft. Resurserna räcker inte heller till alla människor, det börjar märkas, särskilt nu när det är krig. Ytterligare marginalisering och stigmatisering av invandrare leder i förlängningen till att partier som Nyans som är verkligt odemokratiska etablerar sig på allvar vilket skulle kunna leda till svåra politiska kriser och motsättningar i landet. När högern fick makten vid en tidigare ekonomisk kris på 90-talet höll Sverige på att gå bankrutt för att de styrande inte hade tillräckligt med erfarenhet och kompetens. Hur skall det då gå för Sverige om outbildade och oerfarna sverigedemokrater får styra i dessa extremt utmanande tider? Lycka till! Funderar faktiskt allvarligt på att lämna landet, ser ingen framtid här. Alltför oseriösa partier som MP, Kristdemokraterna och SD får enkelt inflytande och förstör politiken. De ser inte konsekvenserna av sina extrema idéer. Moderaterna och Socialdemokraterna är i alla fall kompetenta partier som har någon kontakt med verkligheten. Så för mig handlar det inte enbart om de olika blocken. 

Svar på tråden Är du generellt nöjd med utvecklingen de senaste 8 åren?