• Dessie97

    ni som haft MF/MA hur långt tog det för er att bli gravid igen?

    Hej! Jag har redan läst sånna här trådar flera gånger men hittar inte riktigt det jag vill ha. Jag fick veta nu i maj i v.18 att jag hade fått MA (fostret hade dött i v.13) vilket suger då vi gjorde kub samma dag som jag gick in i v.13 och fick se en sån livlig liten bebis, men hjärtat slutade alltså slå samma vecka. Vi gjorde även nipt som visa normalt o att de va en liten kille (detta va i v.16, jag hade även fortfarande symtom o spydde hela tiden fast fostret va dött) Iaf efter alla denna skit med ?miniförlossning och en skrapning? så har vi försökt blivit gravid igen. Fick första pos ägglossningstest i juli, men mensen kom. Sen fick jag positivt ägglossningstest i början på aug men mensen kom då också. Men sen fick jag pos ägglossningstest igen slutet på augusti samma månad, och sitter nu här o väntar på tantröd bim-4. Min fråga är iallafall hur långt tid det tog för er att bli gravid igen och om ni fick samma symtom på graviditet som första gången? 


    tacksam för alla svar! 

  • Svar på tråden ni som haft MF/MA hur långt tog det för er att bli gravid igen?
  • Dessie97

    ååh beklagar till dig med.. så hemskt när man fick ligga inne och gå igenom allt det där. 


    Hoppas ni lyckas nästa månad.


    Jag har två dagar kvar till bim men känns typ ändå kört, varför skulle man ha så tur liksom? Känns som jag aldrig kommer bli gravid igen? jämför sjukt mycket med min förra graviditet, på symtom å så. Då hade jag ingen matlust alls och drömde så sjukt mycket om barn och att jag var gravid osv innan jag plussade (inte för det har nån betydelse men ja) den enda skillnaden nu innan bim jämfört med de andra månaderna är att jag haft lite molvärk varje dag som började en vecka innan bim, samt att jag inte är sugen på choklad vilket jag alltid är när jag har PMS. Men försöker inbilla mig själv att vi ska ha lyckats nu barà för att jag vill det så mycket.. 

    Osså blir jag så less att jag får positivt ägglossningtest varje gång men ändå får mensen två veckor senare. Vet att ägglossningstest inte är någon garanti men blir ändå så besviken när vi vart gravid på första försöket sist? har inga barn sen innan och har aldrig varit gravid innan än sist så har ingà andra symtom å jämföra med även om jag vet att graviditeter kan se olika ut 

  • Semlan3
    Avbröt en graviditet i vecka 19 pga avvikelser på rul. avbröt 12 juli förra året, testade positivt 30 november. Minns inte när vi började försöka, men så fort jag slutade blöda. Så fyra månader efter blev jag gravid. 
  • Dessie97

    ååh lider med dig..:( så sjukt tråkigt! 


    Skönt att det gick så fort för dig ändå, hoppas jag blir gravid nästa månad om det nu visar att mensen kommer för mig

  • Semlan3
    Dessie97 skrev 2022-09-08 17:44:33 följande:

    ååh lider med dig..:( så sjukt tråkigt! 


    Skönt att det gick så fort för dig ändå, hoppas jag blir gravid nästa månad om det nu visar att mensen kommer för mig


    Tack!! Har en underbar liten tvåveckors nu. Så allt blev ju bra men var sjukt tungt förra året. Den graviditeten blev till på ett enda ligg. Så kände mig frustrerad när det sen tog tid. Även om 4 månader inte är länge. Håller tummarna för dig!
  • Dessie97

    Åh så mysigt!! 


    Precis som för oss då, vi bestämde oss som sagt i januari i år att försöka skaffa barn å låg också bara en gång den månaden och blev då gravid men sluta ju skit. 


    Tack snälla! Vill mer än allt att det ska vara våran tur nu. Min sambo har inte heller nå barn sen innan och alla hans kompisar har det som är några år så han trodde ju äntligen att det var hans tur.. fy

  • Dessie97

    Hej igen!

    För er som är intresserade så plussade jag nu. Alltså på vårt tredje försök efter MA. 


    Jag hoppas bara vi får behålla dehär lilla livet

  • Anonym (U)

    Min första graviditet slutade som ett MA och tyvärr ledde det till många komplikationer (misslyckad medicinsk behandling, infektion, misslyckad skrapning, infektion igen och slutligen lyckad hysteroskopi). Allt som allt så tog detta ca 5 månader men när väl ägglossningen äntligen fick börja igen så hade jag en mens sedan var jag gravid igen och det resulterade i ett välmående barn som snart fyller 2 år :)

    Efter detta så har jag inte haft något mer missfall/MA och blev gravid på andra "försöket" (vi försökte inte riktigt utan tog det som det kom helt enkelt) med barn nr 2. 

    Jag hoppas det går vägen för dig :) Heja!!!

  • Lila11

    Jag hade en tidig MA i slutet av april (upptäcktes v.6 att utvecklingen avstannat under v.5). 


    Nu plussade jag precis igen, ca 5 månader senare (=4 försök).

    Jag hade starka symptom även efter v.5 i första graviditeten (ömma bröst, illamående, trötthet) så jag väntar på VUL v.7 för att se om allt ser bra ut den här gången. Tiden går bara så otroligt långsamt haha? 


    Lycka till alla! 

  • Dessie97

    Katch91: jo de har gått bra än så länge. Är i vecka 13 just nu och fick se hjärtat slå i vecka 7. Har ultraljud nästa vecka för att se om bebis lever denna gång efter vecka 13 då bebis hjärta slutade slå då sist

  • Dessie97

    Kom å tänka på den här tråden jag skapade och tänkte det kunde va kul att uppdatera för den som hittar hit i tro om att få lite hopp. Graviditeten denna gång gick super, nu har vi vår bebis här på snart 7 veckor. Det var verkligen stor skillnad på båda mina graviditeter. Första som slutade i MA mådde jag konstant skit och spydde osv, men nu med denna graviditet som gick vägen hade jag knappt några symtom alls mer än liiiite illamående i början men sen gled jag igenom hela graviditeten på en räkmacka, om man bortser från förlossningen de va ingen räkmacka de Skrattande men helt klart värt varenda liten smärtsam del! 

  • Anonym (8)
    Dessie97 skrev 2023-07-15 10:37:01 följande:

    Kom å tänka på den här tråden jag skapade och tänkte det kunde va kul att uppdatera för den som hittar hit i tro om att få lite hopp. Graviditeten denna gång gick super, nu har vi vår bebis här på snart 7 veckor. Det var verkligen stor skillnad på båda mina graviditeter. Första som slutade i MA mådde jag konstant skit och spydde osv, men nu med denna graviditet som gick vägen hade jag knappt några symtom alls mer än liiiite illamående i början men sen gled jag igenom hela graviditeten på en räkmacka, om man bortser från förlossningen de va ingen räkmacka de Skrattande men helt klart värt varenda liten smärtsam del! 


    Härligt att höra! för mig tog det lite längre tid, blev gravid i våras och är i v22 nu. Mesta illamåendet jag haft under gravidit och yrsel länge, mer foglossning än sist, och det börjar redan kännas tungt, är nog en tung kille denna gången också.😅
Svar på tråden ni som haft MF/MA hur långt tog det för er att bli gravid igen?