Svenska tjejer har ni invandrarkompisar?
Har ni tjejkompisar med invandrarbakgrund isåfall tycker ni att tjejerna är roliga att umgås med?
Har ni tjejkompisar med invandrarbakgrund isåfall tycker ni att tjejerna är roliga att umgås med?
Är väldigt god vän med en tjej från Albanien. Hon har en muslimsk bakgrund, men är lika mycket muslimer vad gäller kultur som i sekulariserade Sverige. (Dom dricker alkohol och äter gris exv. Hon gifte sig nyligen med en kille från Indien. vi umgås också som par med parmiddagar och gå ut tillsammans.
vi är väl ganska olika men trivs bra tillsammans.
Jag har en kompis från Sydafrika, hon är som jag på alla sätt utom till utseendet.
Skulle inte kunna bli vän med en praktiserande muslim, känner en kvinna som tillhör religionen sedan födseln men hon lever som vilken svensk som helst numera. Även hennes muslimske man är som vilken svensk som helst.
Jag är inte intresserad av att umgås med personer som begränsas av en religion, oavsett vilken. Dock är ju islam den som är mest förbjudande.
De enda vänner jag har är invandrade eller har utländskt ursprung. Lite olika länder, en är lite muslim de andra kristna, katoliker.
Snälla, hjälpsamma, lyssnande bra vänner. Ja de är även roliga.
Svenska svensk som svensk i generationer kvinnor är svåra att bli vän med. Ofta väldigt ytlig vänskap.
Snälla, hjälpsamma, lyssnande bra vänner. Ja de är även roliga.
Svenska svensk som svensk i generationer kvinnor är svåra att bli vän med. Ofta väldigt ytlig vänskap.
Nej för det leder aldrig till att bli tjejkompisa/väninnor som umgås. De förblir goda kollegor. För det första umgås de bara med människor från sina egna länder eller närliggande länder och då syftar jag på Mellanöstern och Afghanistan och det kvittar att de jobbar, bott här länge och pratar flytande svenska. De har sitt hemspråk och kultur, är gift med någon från sitt eget land och min erfarenhet är att de trivs med det och vill ha det så. Det känns tryggt för dem och inga kulturella och sociala skillnader på kvinnor. Och eftersom det finns så många invandrare därifrån så har de nog inget behov av svenska vänner.