• SskEmma

    Kan jag bli gravid?

    Hej! 


    vi vill nu ha ett syskon till vår dotter och detta är första månaden utan spiral. Fick blinkande gubbe på cb-ägglossning ons-lör sedan fast smiley på söndagen. Hade sex söndag kväll sen har dottern varit sjuk med hög feber och mannen har ej haft större lust pga detta (långa oroliga dagar och nätter med skrik 😔). Typiskt! 

    vi hade sex ons, fre, sön.

    tror ni det finns chans för graviditet? Tror jag hade ägglossning igår kväll/idag då det värker lite. 


    kram från E

  • Svar på tråden Kan jag bli gravid?
  • Anonym (Ja)

    Det är ju inte kört bara för att man inte hade sex just på dagen för äl. Spermierna kan ju leva inne i kvinnans livmoder i ca 5 dagar. Så varje gång man har haft sex under det fertila fönstret och inte använt sig av något preventivmedel så finns det en chans till graviditet. 

  • Anonym (S)

    Det kan du bli. Bästa är att ha sex just dagarna inför äl och särskilt när gubben blir fast. Ett dygn efter det kan man ta paus.

  • SskEmma

    åh spännande! När dottern blev till låg vi betydligt mer under de fertila dagarna, men hoppas det tar sig ändå Är det någon här som varit med om att de plussat efter att ha sex ett fåtal gånger några innan ägglossning? 

  • Anonym (Ss)

    Jag blev gravid 5 dagar innan ÄL, vi hann få till det en gång innan sambon skulle resa bort :D Skulle rekommendera att bara ligga innan ÄL eftersom det är då åtminstone jag är som mest sugen och har som mest fertilt sekret. Tror liksom att det är meningen att kroppen ska göra så, så hinner även de dåliga/svaga spermierna dö ut innan ägget släpper :)

Svar på tråden Kan jag bli gravid?