• Elsas

    Är i v 9 och mår inte så bra

    Hej! det är första gången jag är gravid men efter v7 va det som att gå in i en vägg. jag är väldigt ledsen nedstämd, är inte glad alls. känner mig likgiltig till allt, känner inga känslor. Detta är så jobbigt. Det ända man vill är att vara lycklig för graviditeten ❤️ Någon mer som känner såhär?

  • Svar på tråden Är i v 9 och mår inte så bra
  • Gasellen87

    Jag mådde inte så bra nu när jag väntade mitt fjärde barn. Graviditeten var inte planerad och jag kände sådana känslor som du beskriver. Kände mig så ledsen över dem, jag sökte samtalsstöd via mödravården vilket jag tyckte hjälpte massor. Så det är mitt råd, sök stöd för det finns att få och alla mår inte toppen psykiskt. Hormonerna kan ställa till det otroligt mycket. 

    Vet att det är individuellt men för mig blev det lite lättare i perioder och när jag fick upp henne på mitt bröst Kände jag bara sådan kärlek och glädje. 

    Ta hand om dig! 

  • Carina82
    Elsas skrev 2022-09-11 14:13:11 följande:
    Är i v 9 och mår inte så bra

    Hej! det är första gången jag är gravid men efter v7 va det som att gå in i en vägg. jag är väldigt ledsen nedstämd, är inte glad alls. känner mig likgiltig till allt, känner inga känslor. Detta är så jobbigt. Det ända man vill är att vara lycklig för graviditeten ❤️ Någon mer som känner såhär?


    Jag har känt precis så emellanåt, det är HELT normalt och betyder inte att det är nåt fel på dig eller att barnet är mindre efterlängtat Hjärta Har du kontakt med barnmorskan ännu? Jag fick hjälp med samtalskontakt vilket du säkert också kan få  Hjärta
  • Elsas

    Tack för svar! Jag har kontaktat mvc och jag ska få prata med dom där. Jag hoppas det kommer att hjälpa mig❤️?????. 

  • Elsas
    Elsas skrev 2022-09-12 21:17:36 följande:

    Tack för svar! Jag har kontaktat mvc och jag ska få prata med dom där. Jag hoppas det kommer att hjälpa mig❤️


  • Carina82
    Elsas skrev 2022-09-12 21:17:36 följande:

    Tack för svar! Jag har kontaktat mvc och jag ska få prata med dom där. Jag hoppas det kommer att hjälpa mig❤️?????. 


    Å vad bra att du kontaktade dom, hoppas du får hjälp snart Hjärta
Svar på tråden Är i v 9 och mår inte så bra