• RG85

    Hur snabbt har ni blivit gravida efter missfall?

    Hej starka ni,
    Jag och min make fick efter ett års försök ett plus på graviditetsstickan den 3/9, vilket vi var glada över. Jag var då i v.4+2. Tyvärr blev lyckan inte långvarig, utan resulterade i ett missfall 2 dagar senare. Vi var väldigt ledsna då vi verkligen längtar efter barn. Missfallet hade ett odramatiskt förlopp rent fysiologiskt, dvs. jag blödde bara 2 dagar + att hcg-nivån sjönk väldigt snabbt i och med att det var ett misfall i tidigt stadie. Gyn säger att det är OK att försöka få barn redan nu.

    Jag hade ägglossning bara några dagar efter missfallet (tog ägglossningsstickor med Clearblues ägglossninsstickor - de lila). Denna gång orkade vi dock bara ha sex dagen innan fast smiley samt dagen då fast smiley visades. Självklart hoppas man ju på att bli gravid igen - snabbt.

    Finns det någon som blivit gravid efter eller direkt efter missfall? Och hur många gånger hade ni då sex under just den ägglossningsperioden?

  • Svar på tråden Hur snabbt har ni blivit gravida efter missfall?
  • Jali

    För mig har det gått 1 år nu, och är inne i IVF karusellen med ett misslyckande precis. Jag tror Inte man riktigt kan svara för det. Oavsett vad alla skriver så är kroppen individuell. Sen har man hört att många blivit gravida direkt efter eller bara några månader efter samt kvinnor som blivit gravida flera pr efter. Hur gammal är du? 

Svar på tråden Hur snabbt har ni blivit gravida efter missfall?