• Anonym (Trött)

Sammarbetssamtal, hur länge hålla på?

Jag stämde barnets far på vårdnaden. Barnet har enbart bott hos mig. Blir 9 nästa år. Han har när barnet var mindre träffats några timmar per vecka i min bostad. 
    Uppehåll på över ett år då de träffades. 
    Stämde i tingsrätten. Jag hade advokat. 
    Vi påbörjade sammarbetssamtal. 
    Hållt på i över ett år. Umgänget blir stundtals bättre. Barnet o pappan har träffats, jag har varit med pga barnet har inte velat vara själv. Sen går det veckor och nu månader mellan träffarna. 

Vad ska jag göra? Hur länge hålla på? Det kändes i början som att det blev bättre men nu är det dåligt igen. 

• Svar på tråden Sammarbetssamtal, hur länge hålla på?
  • Anonym (Tyvärr)

Ledsen att komma med dåliga nyheter men det där kommer pågå tills barnet är 18 år, eller om hen vägrar träffa pappan när hen är äldre. Du har skyldighet att underlätta umgänget till dess.

• Anonym (Trött)

Helt galet att det får vara såhär! 

• Anonym (...)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2022-09-13 20:15:28 följande:

Ledsen att komma med dåliga nyheter men det där kommer pågå tills barnet är 18 år, eller om hen vägrar träffa pappan när hen är äldre. Du har skyldighet att underlätta umgänget till dess.

Stämmer inte helt ändå. 

Men TS, kontakta din advokat. 
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (...) skrev 2022-09-13 20:29:55 följande:
    Stämmer inte helt ändå. 

Men TS, kontakta din advokat. 
    Nähä? Rätta mig då om du tycker att jag har fel.
  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Trött) skrev 2022-09-13 20:20:07 följande:

Helt galet att det får vara såhär! 

Det beror på hur man ser det. I de allra flesta fall är det bra för barn att umgås med båda sina föräldrar, i de fall det är skadligt brukar man kunna få tingsrätten att besluta att barnet inte ska träffa den personen. Så det är de vuxna som får lida, men det är för barnets bästa.
  • Anonym (Really)

Är det verkligen det bästa för barnet att pappan kommer och går som man vill?

• Anonym (Bkogf)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2022-09-13 20:15:28 följande:

Så länge TS erbjuder umgänge gör hon det hon ska. 
    Om han inte tar vara på det är det inte hennes problem

• Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Bkogf) skrev 2022-09-14 04:25:23 följande:
    Så länge TS erbjuder umgänge gör hon det hon ska. 
    Om han inte tar vara på det är det inte hennes problem

Nej, det har jag inte sagt heller.
Svar på tråden Sammarbetssamtal, hur länge hålla på?