• Anonym (Foglossningen)

Fortsätta arbeta 50% eller inte?

Jag är gravid  v 26. Har varit sjukskriven i 4 veckor på 50% pga foglossning. 
    Var hos barnmorskan och hon undrade om jag ville förlänga sjukskrivningen. 

Jag känner ändå att det gör inte lika ont. Fått tens och andra hjälpmedel som fungerar bra. Jag blir dock osäker att det kanske blir värre igen om jag går upp till 100% igen. Borde jag fortsätta vara sjukskriven på 50% för att inte riskera att det blir ännu värre om jag går tillbaka till min heltid så att jag behöver vara sjukskriven på heltid? 
    Jag vill jobba . 

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Fortsätta arbeta 50% eller inte?
  • Zaxika

Hur ser ditt jobb ut? Kontor? Butik? Inom vården? 

Jag hade provat att gå upp till 100 procent. Det värsta som kan hända är att du får sjukskriva dig igen. Jag hade själv tidig foglossning och jobbade heltid till v 32, därefter grav. penning pga tungt arbete inom vården. 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Foglossningen) skrev 2022-09-14 10:06:03 följande:
    Fortsätta arbeta 50% eller inte?

Jag är gravid  v 26. Har varit sjukskriven i 4 veckor på 50% pga foglossning. 
    Var hos barnmorskan och hon undrade om jag ville förlänga sjukskrivningen. 

Jag känner ändå att det gör inte lika ont. Fått tens och andra hjälpmedel som fungerar bra. Jag blir dock osäker att det kanske blir värre igen om jag går upp till 100% igen. Borde jag fortsätta vara sjukskriven på 50% för att inte riskera att det blir ännu värre om jag går tillbaka till min heltid så att jag behöver vara sjukskriven på heltid? 
    Jag vill jobba . 

Hur hade ni gjort?

Prata med in arbetsgivare. Har de en vikarie för dig eller hur löser de att du är borta 50%? Vad händer på jobbet om du går upp till 100% och sedan måste sjukskrivas igen? Kan 75% vara en medelväg?
    Nu är det ju inte arbetsgivaren som bestämmer, men om du vill jobba så är det bra att ha en dialog om din situation. Vad jobbar du med, hur flexibelt är det?
  • Anonym (Foglossningen)

Jag jobbar i skolans värld på lågstadiet och fritids. 

• Anonym (Foglossningen)

Vikarie jobbar för mig 50% 

Svar på tråden Fortsätta arbeta 50% eller inte?