• Anonym (frida­)
    Wed 14 Sep 2022 21:35
    6982 visningar
    27 svar
    -1 +2
    27
    6982

    HAAT mot min mans vuxna dotter!

    Just idag vill jag bara dö. Har en kattunge på 4 månader, kommer hem idag och min man säger att kisse har smitit ut? Samtidigt har hans dotter kommit hit och säger då med ett jokerleende att hon har släppt ut katten eftersom det är djurplågeri av mig att hålla katten som gisslan??? Hon är sjuk i huvudet!

    Jag blir helt hysterisk. Kallar henne för bitch och efter 2 timmars sökande så får jag tag på min håriga bebis. Slutet gott allting gott.

    Men jag är livrädd för henne, nu handlar konflikten om att jag kallade henne bitch. Inget annat, snäll HJÄLP MIG!

  • Svar på tråden HAAT mot min mans vuxna dotter!
  • Thu 15 Sep 2022 00:26
    #11

    Det är din man du ska vara arg på här. Självklart har din mans dotter gjort fel och du kan naturligtvis vara arg på henne också, men din man har agerat helt galet. Han ser inte alls vad hans dotter gjort, han bryr sig inte om katten, han bryr sig inte om din oro för ditt husdjur. Dottern hatar dig, men din man ska älska dig och därför blir hans beteende värre. 

    Du borde överväga att lämna den relationen. 

  • Thu 15 Sep 2022 06:15
    #12
    +1

    Jag skulle nog välja bort en relation där en psykopat kom med på köpet. Det där är ju väldigt långt över gränsen för vad som är normalt för en vuxen människa. Och en far kan ju liksom inte välja bort sitt barn ur sitt liv, och verkar inte ens förstå allvaret i beteendeproblematiken

    Vad är hon kapabel till nästa gång undrar man ju om hon med flit skadar en kattunge för att komma åt dig. Känns farligt.

  • Thu 15 Sep 2022 06:23
    #13
    +1

    Om din man inte ser det som skedde som ett problem, kan du inte bo kvar där. Rädda dig själv och katten. 

  • Anonym (L)
    Thu 15 Sep 2022 06:43
    #14
    +1

    Som vuxen måste hon insett att hon riskerade kattungens liv genom att släppa ut den. Hon verkar ärligt talat inte riktigt frisk. Jag hade inte velat ha en sådan människa involverad i mitt liv.

  • Ess
    Thu 15 Sep 2022 09:02
    #15
    +1

    Det hade varit droppen för mig. Hade inte accepterat henne i mitt hem mer, mannen hade fått träffa henne ute på stan i fortsättningen. Men mer troligt så hade jag dumpat honom med pga hans inställning till dotterns sjuka beteende.

  • Anonym (fel)
    Thu 15 Sep 2022 09:06
    #16

    Fy fan vilken bitch!! Och den mesige pappan fattar ingenting utan står där som en fån. Vad säger han? Bodde hon vv tidigare? Hur gick det då har det aldrig fungerat mellan er två?

  • Anonym (Alice­)
    Thu 15 Sep 2022 09:28
    #17

    Om pappan inte fattar hur allvarligt det var att släppa ut en så liten kattunge som inte är van att vara ute, utan istället fokuserar på hur "elak" du vad som reagerade kraftigt på dotterns handlingar, skulle jag fundera på att lämna förhållandet. Klart man kan kräva att du ber om ursäkt för att du kallade henne en bitch, men herregud, det största problemet här är ju att hon släppte ut katten. Det är ju en lite hjälplös varelse. 

  • Anonym (J)
    Thu 15 Sep 2022 16:04
    #18

    Be INTE om ursäkt!!! Och ha aldrig in henne i ditt hem igen. Hon är ju sjuk!

    Och din man gör ingenting eller..?

  • Thu 15 Sep 2022 16:15
    #19

    1: har du hittat katten?
    2: brukar inte vara den som skriker flytta men nu gör jag det.

  • Anonym (Wera)
    Thu 15 Sep 2022 16:48
    #20
    Anonym (frida) skrev 2022-09-14 21:58:25 följande:
    Kan be om ursäkt för det, men hon tyckte det var kul att se hur ledsen jag var över att kattungen var borta. Jag fattar inte hur hon kan släppa ut en kattunge med flit bara för att hon ogillar mig. 

    Du skrev att konflikten nu handlade om att du kallat henne bitch. Jag tolkade det som att det fullkomligt idiotiska tilltaget med att släppa ut katten var utrett, ursäktat och avslutat. Förstår nu hur du menade och givetvis ska du inte be om ursäkt mer än hon. 

  • Anonym (Sara)
    Thu 15 Sep 2022 17:01
    #21
    +1

    Var finns din man i detta? Sa han inte till dottern?

  • Anonym
    Thu 15 Sep 2022 19:51
    #22

    Jag hade också blivit fly förbannad
    Jag hade inte fortsatt bo med henne

  • Anonym (frida­) Trådstartaren
    Fri 16 Sep 2022 00:12
    #23
    +2

    Tack för era svar! Har delgett alla svar till min mesiga man, hon är nu utskickad med huvudet före sen tidigare idag. Han fick säga åt henne. Har sett liknande  empatibrist när hon var yngre. 

  • Anonym (frida­) Trådstartaren
    Fri 16 Sep 2022 00:15
    #24

    Och det här med bitch. Jag hade kallat min unge för bitch, min mamma för bitch, min svåger och fan och hans moster för bitch om dom gjort samma sak. Bara känsligt nu tydligen, men ångrar ordvalet. Hon går numera under smeknamnet djurplågaren.

  • Anonym (???)
    Fri 16 Sep 2022 00:33
    #25

    Lova att hon inte får komma i närheten av katten igen. Vad kan hon hitta på nästa gång..

  • Anonym (EL)
    Fri 16 Sep 2022 09:50
    #26

    Hade aldrig bett om ursäkt. Hon verkar ju helt empatistörd. 


    Sen tycker jag inte heller man kan säga att "TS man gjort fel", ja, han borde säga åt sin dotter men hon är en VUXEN människa som borde kunna bete sig samt förstå att det inte är att bry sig om ett djur att släppa ut det vind för våg, speciellt inte en 4- månaders kattunge! Idiot. Hade bett henne dra åt helvete och sen får hennes pappa ta fajten.

  • Anonym (J)
    Fri 16 Sep 2022 17:49
    #27
    +1

    Hon har ingen nyckel hoppas jag?!

Svar på tråden HAAT mot min mans vuxna dotter!