• Anonym (Vad är värst?)

    Vad är värst?

    Som rubriken lyder, 
    Vad är värst vid otrohet? Att man är otrogen med random personer eller återkommande med samma person? 

  • Svar på tråden Vad är värst?
  • Anonym (Engelska)
    Anonym (Patient) skrev 2022-09-17 08:52:12 följande:

    Jag är regelbundet otrogen med min sjukgymnast.
    Min man sedan 16 år är helt ointresserad av att ge mig närhet eller bekräftelse. Det enda han suktar efter är att få en avsugning eller knulla. Finns ingen vilja att möta upp min njutning.
    Jag har försökt visa honom, bromsa så han inte kommer så fort men nej...han bara kör på om vi knullar. Numera markerar jag kraftigt mitt missnöje med att gå upp igen och sätter mig i soffan efteråt.
    Då blir han sur ich tycker jag är taskig. Men varför ska jag ligga kvar o lösa det på egen hand när han ändå bara vill sova o somnar inom 2min.
    Hade han gett mig närheten mellan sexet. Spontana kramar och kyssar ibland, som inte behöver leda till sex skulle jag aldrig vara otrogen mot honom.
    Men jag är "ensam" i vår relation när det kommer till närhetsbiten.
    Jag har lämnat honom 1gång pga att det är ju fel att söka detta på annat håll o då berättade jag allt, inte med vem jag var otrogenmen ATT jag varit det. Han ville ändå ha tillbaka mig, o han var mycket angelägen att ge mig närhet...nästan åt andra hållet. Jag bemötte honom och gav upp min affär helt. Min man blev den man han var de första 7 åren. Kärleksfull mellan tillfällena vi hade sex. Det är allt jag begär. Att han kramar mig spontant och visar tillgivenhet.
    Jag är absolut inte klängig eller needy o skulle nöja mig med detta någon gång/dag eller iaf varannan.
    Jag säger att jag bokar massage för att få beröringen o min man förstår inte alls varför jag behöver det (jag säger att jag bokar massage hos en annan inte att jag har en affär med min sjukgymnast igen såklart)
    Min sjukgymnast ger mig närhet, bekräftelse och njutning.
    Vi har varit otrogna med varandra till och från i nästan 6 år. Han är väldigt speciell för mig men jag skulle inte kunna ha en relation med honom. Han är också gift och lite i samma situation som jag. 
    Vi vet att det är fel och oetiskt men...
    Jag älskar min man så oerhört mycket. I 5 år klarade jag att leva som enbart hans tömkärl. Jag har öppnat för att gå i parterapi och då såklart ge upp sjukgymnasten.
    Men min man förstår inte/vill inte förstå varför.
    I hans värld är "att knulla", o då bara penetration eller avsugning att ge båda närhet.


    Oavsett att det är oetiskt, må jag säga att jag förstår dig.
    Närhet, ömhet är så viktigt, och det saknas verkligen.
    Massage kan giva någonting av det. Beröring?
    Stort problem att han inte vill lyssna och förstå.

    Själv haft liten samma problem. 
    Lös det tillsammans måsta vara möjligt när kärleken är kvar. 
  • Anonym (mitt i livet)

    För hälsans skull är det klart vidrigare om han ligger med vem som.
    Utan kondom- då hade jag 100% jagat karln med yxa.
    Man riskerar inte mitt liv (HIV m.m.) ostraffat, det jämställer jag med misshandel av mig och det vet han om.

    För relationens skull är det mer problematiskt om mannen har en fast älskarinna som går och hoppas/försöker lura till sig honom, det kan givetvis spräcka relationen helt. Men då får de väl ta varandra, så hittar jag en ny.

    Fast jag vet inte - om jag är 60 och själv inte har något sug efter sex längre men vi annars trivs ihop kanske det hade varit skönt om han fick sitt någon annanstans?

    Jag fattar att det inte är så man tänker när man är 25-30 år, det gjorde inte jag heller. Men vi som är äldre och i en lång relation kan nog snudda vid tanken, i alla fall.

  • Anonym (Värst är otrohet med "dubbelt svek")
    Anonym (Patient) skrev 2022-09-17 08:52:12 följande:

    Jag är regelbundet otrogen med min sjukgymnast.
    Min man sedan 16 år är helt ointresserad av att ge mig närhet eller bekräftelse. Det enda han suktar efter är att få en avsugning eller knulla. Finns ingen vilja att möta upp min njutning.
    Jag har försökt visa honom, bromsa så han inte kommer så fort men nej...han bara kör på om vi knullar. Numera markerar jag kraftigt mitt missnöje med att gå upp igen och sätter mig i soffan efteråt.
    Då blir han sur ich tycker jag är taskig. Men varför ska jag ligga kvar o lösa det på egen hand när han ändå bara vill sova o somnar inom 2min.
    Hade han gett mig närheten mellan sexet. Spontana kramar och kyssar ibland, som inte behöver leda till sex skulle jag aldrig vara otrogen mot honom.
    Men jag är "ensam" i vår relation när det kommer till närhetsbiten.
    Jag har lämnat honom 1gång pga att det är ju fel att söka detta på annat håll o då berättade jag allt, inte med vem jag var otrogenmen ATT jag varit det. Han ville ändå ha tillbaka mig, o han var mycket angelägen att ge mig närhet...nästan åt andra hållet. Jag bemötte honom och gav upp min affär helt. Min man blev den man han var de första 7 åren. Kärleksfull mellan tillfällena vi hade sex. Det är allt jag begär. Att han kramar mig spontant och visar tillgivenhet.
    Jag är absolut inte klängig eller needy o skulle nöja mig med detta någon gång/dag eller iaf varannan.
    Jag säger att jag bokar massage för att få beröringen o min man förstår inte alls varför jag behöver det (jag säger att jag bokar massage hos en annan inte att jag har en affär med min sjukgymnast igen såklart)
    Min sjukgymnast ger mig närhet, bekräftelse och njutning.
    Vi har varit otrogna med varandra till och från i nästan 6 år. Han är väldigt speciell för mig men jag skulle inte kunna ha en relation med honom. Han är också gift och lite i samma situation som jag. 
    Vi vet att det är fel och oetiskt men...
    Jag älskar min man så oerhört mycket. I 5 år klarade jag att leva som enbart hans tömkärl. Jag har öppnat för att gå i parterapi och då såklart ge upp sjukgymnasten.
    Men min man förstår inte/vill inte förstå varför.
    I hans värld är "att knulla", o då bara penetration eller avsugning att ge båda närhet.


    Ha! Så du har fått den snubben som sjukgymnast? Ja herrejäklar. Är det inte en annan sjukgymnast vilket jag betvivlar (hur många såna sjukgymnaster kan finnas i Sverige?) så är det du och överdriver kanske inte ens nu med 100 patienter till. Du är inte direkt unik för honom eller att han aldrig gjort så innan.

    Kan gissa att han blir rikskändis om/när bubblan spricker.
  • Bad

    Otrohet oavsett karaktär är ändå otrohet och du måste genomlida det processen detta kommer ta efteråt. Sedan måste man också sätta sig ner och försöka komma till bukt med varför det blev som det blev. Man blir inte otrogen efter många års förhållande bara för att. Man gjorde inte heller det för att man var i stundens hetta. Man får finna sig genom de år man levt ihop för att finna vart problemet legat och vad man gjort med det. 

    Personligen anser jag att det kommer ner till kommunikation oavsett hur svårt ämnet kan förbli. Ibland håller man tillbaka eller är rädd att förlora någon ifall man samtalar om ämnet eller så undviker man samtalet helt och hållet. Man får sätta ultimatum i förhållanden för att få förändring. Naturligtvis ska det förbli ett gemensamt beslut som man arbetar gentemot. Om man inser tidigt att förhållandet tagit annan vändning och kommunikation inte hjälpt, påpeka att du vill gå på parterapi och sätt krav för förändring. Ibland behöver någon sätta ner foten så den andra ska väckas till liv. 

    I min värld om man älskar någon - då gör man allt man kan för att skapa förändring i ens tillvaro. Sedan separerar man. Man påstår inte att man älskar någon men sedan ljuger upp för samma person genom att gå bakom ryggen för att få gehör från någon annan. Men detta är ju bara jag Oskyldig

  • Anonym (A)
    Bad skrev 2022-09-17 19:56:49 följande:
    Otrohet oavsett karaktär är ändå otrohet och du måste genomlida det processen detta kommer ta efteråt. Sedan måste man också sätta sig ner och försöka komma till bukt med varför det blev som det blev. Man blir inte otrogen efter många års förhållande bara för att. Man gjorde inte heller det för att man var i stundens hetta. Man får finna sig genom de år man levt ihop för att finna vart problemet legat och vad man gjort med det. 

    Personligen anser jag att det kommer ner till kommunikation oavsett hur svårt ämnet kan förbli. Ibland håller man tillbaka eller är rädd att förlora någon ifall man samtalar om ämnet eller så undviker man samtalet helt och hållet. Man får sätta ultimatum i förhållanden för att få förändring. Naturligtvis ska det förbli ett gemensamt beslut som man arbetar gentemot. Om man inser tidigt att förhållandet tagit annan vändning och kommunikation inte hjälpt, påpeka att du vill gå på parterapi och sätt krav för förändring. Ibland behöver någon sätta ner foten så den andra ska väckas till liv. 

    I min värld om man älskar någon - då gör man allt man kan för att skapa förändring i ens tillvaro. Sedan separerar man. Man påstår inte att man älskar någon men sedan ljuger upp för samma person genom att gå bakom ryggen för att få gehör från någon annan. Men detta är ju bara jag Oskyldig
    Håller med
  • Robert 558

    Otrohet med någon över tid är värre, för då vet man att det även finns känslor inblandat. Ett snedsteg på fyllan handlar bara om sex, det är enklare att komma över. 

  • Anonym (haha)
    Anonym (Värst är otrohet med "dubbelt svek") skrev 2022-09-17 16:34:34 följande:
    Ha! Så du har fått den snubben som sjukgymnast? Ja herrejäklar. Är det inte en annan sjukgymnast vilket jag betvivlar (hur många såna sjukgymnaster kan finnas i Sverige?) så är det du och överdriver kanske inte ens nu med 100 patienter till. Du är inte direkt unik för honom eller att han aldrig gjort så innan.

    Kan gissa att han blir rikskändis om/när bubblan spricker.
    Absolut, dock är man då snabb med att klassa alla han knullat på som stackars oskyldiga offer och "offren" är snabba att haka på för att rädda det som räddas kan Drömmer
  • Anonym (haha)
    Anonym (Vad är värst?) skrev 2022-09-16 09:04:41 följande:
    Vad är värst?

    Som rubriken lyder, 
    Vad är värst vid otrohet? Att man är otrogen med random personer eller återkommande med samma person? 


    Spelar ingen som helst roll för mig... i båda fallen betyder det att min partner är en falsk opålitlig skithög med noll respekt för mig som jag inte kan lita på och gör bäst i att säga upp bekantskapen med.

    Problemet är ju inte VEM man är trogen med utan ATT man är otrogen. Då kvittar det om man knullat på 20 andra 1 gång eller 1 annan 20 ggr, i båda fallen är man precis lika falsk och respektlös mot sin partner och går inte att lita på.
  • Anonym (haha)
    Bad skrev 2022-09-17 19:56:49 följande:

    Otrohet oavsett karaktär är ändå otrohet och du måste genomlida det processen detta kommer ta efteråt. Sedan måste man också sätta sig ner och försöka komma till bukt med varför det blev som det blev. Man blir inte otrogen efter många års förhållande bara för att. Man gjorde inte heller det för att man var i stundens hetta. Man får finna sig genom de år man levt ihop för att finna vart problemet legat och vad man gjort med det. 

    Personligen anser jag att det kommer ner till kommunikation oavsett hur svårt ämnet kan förbli. Ibland håller man tillbaka eller är rädd att förlora någon ifall man samtalar om ämnet eller så undviker man samtalet helt och hållet. Man får sätta ultimatum i förhållanden för att få förändring. Naturligtvis ska det förbli ett gemensamt beslut som man arbetar gentemot. Om man inser tidigt att förhållandet tagit annan vändning och kommunikation inte hjälpt, påpeka att du vill gå på parterapi och sätt krav för förändring. Ibland behöver någon sätta ner foten så den andra ska väckas till liv. 

    I min värld om man älskar någon - då gör man allt man kan för att skapa förändring i ens tillvaro. Sedan separerar man. Man påstår inte att man älskar någon men sedan ljuger upp för samma person genom att gå bakom ryggen för att få gehör från någon annan. Men detta är ju bara jag Oskyldig



    Nejdå, det är inte bara du Flört

    Faktum är att problemet ligger ALLTID hos den som varit otrogen för det enda förhållandet öht kan ha bidragit till är att skapa ett missnöje hos en eller båda. Hur var och en sen valde att hantera sitt missnöje har inte ett dugg med relationen att göra utan beror till 100% på vem man är som individ. Vilka värderingar man har, hur man förhåller sig till ärlighet, hur svag/stark man är, etc, etc... starka människor vågar ta upp jobbiga saker till diskussion med sin partner eller gå isär om man inte kan komma överens, svaga väljer hellre att gå bakom ryggen.

    Så vill man finna vart problemet ligger på riktigt så är det främst i sig själv den som varit otrogen bör leta. Tyvärr gör man sällan det utan lägger istället skulden på relationen och hävdar att det var den som fick en att agera på ett visst sätt och på så sätt delvist lägga ansvaret för sina egna val/handlingar på sin partner.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (ri) skrev 2022-09-16 09:12:13 följande:

    Lika illa.


    Nej.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (haha) skrev 2022-09-19 11:42:48 följande:
    Absolut, dock är man då snabb med att klassa alla han knullat på som stackars oskyldiga offer och "offren" är snabba att haka på för att rädda det som räddas kan Drömmer
    Sanningen.
  • Anonym (Lika illa)

    Båda är lika illa. Otrohet och lögner är aldrig ok, skadar och sårar. 

  • Matilda03

    Alltså båda är så illa men ännu värre att vara det återkommande med samma. Jag skulle aldrig förlåta otrohet, även om det är sk snedsteg på fyllan, det skulle aldrig gå att lita på den andre efter det och därmed skulle det aldrig funka. 

  • Anonym (Vad är värst?)
    Matilda03 skrev 2022-10-12 05:47:49 följande:

    Alltså båda är så illa men ännu värre att vara det återkommande med samma. Jag skulle aldrig förlåta otrohet, även om det är sk snedsteg på fyllan, det skulle aldrig gå att lita på den andre efter det och därmed skulle det aldrig funka. 


    Ja det verkar vara så många känner. Frågan är hur personen som är otrogen tänker. Är det bara sex eller finns känslor. Personen kan ha det väldigt bra i sitt förhållande, men ändå gå till en annan med jämna mellanrum. I flera års tid. Tänk om man vore tankeläsare...
  • Anonym (Man)

    Jag skulle nog bli mer besviken om det var en och samma man hon haft sex med. Jag skulle tolka det som att hon fattat tycke i honom personligen. Hade hon haft sex med olika personer hade jag nog tolkat det som att det är sexet och spänningen hon är ute efter. Lika illa om hon skulle ha sex med någon annan egentligen utan att berätta för mig eftersom hon får ligga med andra bara hon berättar för mig först. 

  • Anonym (A)
    Bad skrev 2022-09-17 19:56:49 följande:
    Otrohet oavsett karaktär är ändå otrohet och du måste genomlida det processen detta kommer ta efteråt. Sedan måste man också sätta sig ner och försöka komma till bukt med varför det blev som det blev. Man blir inte otrogen efter många års förhållande bara för att. Man gjorde inte heller det för att man var i stundens hetta. Man får finna sig genom de år man levt ihop för att finna vart problemet legat och vad man gjort med det. 

    Personligen anser jag att det kommer ner till kommunikation oavsett hur svårt ämnet kan förbli. Ibland håller man tillbaka eller är rädd att förlora någon ifall man samtalar om ämnet eller så undviker man samtalet helt och hållet. Man får sätta ultimatum i förhållanden för att få förändring. Naturligtvis ska det förbli ett gemensamt beslut som man arbetar gentemot. Om man inser tidigt att förhållandet tagit annan vändning och kommunikation inte hjälpt, påpeka att du vill gå på parterapi och sätt krav för förändring. Ibland behöver någon sätta ner foten så den andra ska väckas till liv. 

    I min värld om man älskar någon - då gör man allt man kan för att skapa förändring i ens tillvaro. Sedan separerar man. Man påstår inte att man älskar någon men sedan ljuger upp för samma person genom att gå bakom ryggen för att få gehör från någon annan. Men detta är ju bara jag Oskyldig
    Kloka ord
  • Kaede
    Anonym (Vad är värst?) skrev 2022-09-16 09:04:41 följande:
    Vad är värst?

    Som rubriken lyder, 
    Vad är värst vid otrohet? Att man är otrogen med random personer eller återkommande med samma person? 


    Att personen ljuger, mörkar och för bakom ljuset för att kunna göra vad den gör. När den bedragna/bedragne börjar känna att något är fel och kanske frågar, undrar och pratar om den känslan fortsätta ljuga, mörka och göra bakom ljuset. Om den bedragna/bedragne dessutom frågar rakt ut eller uttrycker osäkerhet och den som bedrar dumförklarar eller säger saker som hur kan du tro det om mig osv? alternativt drar upp tillitskortet. I en rela måste man lita på varandra? Alltså med retorik gör så att den bedragna/bedragne känner sig dum, påstridig och osäker på sig själv för att den följer upp den där känslan. Det är värst. Sedan kryddat bara många olika eller förhållande med en och samma det hela utifrån personliga preferenser. 
Svar på tråden Vad är värst?