• Em1989
    Mon 19 Sep 2022 15:30
    11919 visningar
    5 svar
    5
    11919

    Konstiga blödningar

    Hej! 


    jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens 27-31 juli var min senaste. ca 45-60 dagar cykel är vanligt. 
    i onsdags började det med rosaaktiga flytningar som nu fortsatt och är inne på dag 6 nu. Är alltid på pappret när jag torkar mig, använder trosskydd så nån enstaka droppe per dag har kommit också. oftast rosa har det varit vid enstaka tillfälle lite blodstrimmor i. 
    har inte haft känningar på att mensen är på gång i övrigt och inga andra symtom. 


    kan en mellanblödning hålla på så länge (brukar inte ha mellanblödningar) eller nidblödning? missfall på g? 


    ska köpa ett test och ta imorgon för säkerhetsskull Iallafall. 

    vad tror ni? 

  • Svar på tråden Konstiga blödningar
  • Mon 19 Sep 2022 16:46
    #1

    Det är omöjligt sia om vad det är när man inte vet om/när du hade äl. 5-8 dagar efter äl- en trolig nidblödning. Eller bara en mellanblödning. Eller "istället för mens" som gravid. Eller sköra slemhinnor som gravid. Missfall pratar man bara om man passerat BIM. Ta ett test imorron du!

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 19 Sep 2022 17:02
    #2

    Låter som för många dagar för att vara en nidblödning

  • Em1989
    Tue 20 Sep 2022 19:56
    #3

    Inne på dag 7 nu
    Ska ta ett gravtest imorgon annars kanske man bör kolla upp detta?

  • Tue 20 Sep 2022 22:15
    #4
    Em1989 skrev 2022-09-20 19:56:38 följande:
    Inne på dag 7 nu
    Ska ta ett gravtest imorgon annars kanske man bör kolla upp detta?
    Börja med ett test du. Vården brukar tycka att man ska vara utan mens ett halvår innan man söker hjälp! Det orkar ju ingen som brukar ha mens så i så fall får du gå privat. Långa cykler beror oftast på att man inte haft äl. Då vet man aldrig när mensen kommer och den mens man får kan bete sig märkligt. Men alltid gravtest innan man kan spekulera vidare.
  • Em1989
    Sat 24 Sep 2022 12:26
    #5

    nwgativt gravtest 10 dagar med mellanblödningar 

Svar på tråden Konstiga blödningar