• Thu 22 Sep 2022 10:56
    2672 visningar
    6 svar
    6
    2672

    Blödning direkt efter positivt ägglossningstest

    Vet inte riktigt var jag ska vända mig men kanske känner någon igen detta?

    Jag tog ett ägglossningstest den 17 september som visade positivt så jag gissar att jag hade ägglossning någon/några dagar efter detta. Dock började jag blöda den 20 september och har haft blödning mer eller mindre sedan dess.

     


     


    Mensen kan väl inte komma så tätt inpå? Samtidigt har det även varit en röd blödning blödning ibland så känns på ett sätt som mens. Vad kan det vara? 


     


    Någon som känner igen sig eller har någon gissning? 

  • Svar på tråden Blödning direkt efter positivt ägglossningstest
  • Thu 22 Sep 2022 15:10
    #1

    Nu har jag en vanlig blödning, precis som en vanlig mens? 


    Ont i magen och alla mina vanliga symtom..

  • Anonym (S)
    Thu 22 Sep 2022 15:22
    #2

    Vilken dag i cykeln tog du testet? Och bara för att förtydliga, hur starkt var ÄL-testet?

    Kan vara en nidblödning? Eller att du var gravid men fick din mens? En graviditet kan ge positivt utslag på ÄL-test. 

  • Thu 22 Sep 2022 15:46
    #3

    Jag tog testet på dag 16 i min cykel och det var ett cb-test som visade maximal fertilitet. 


    Känns för kraftigt för att vara nidblödning, blöder precis som en vanlig mens. Hade vanlig mens trodde jag och tog ett negativt graviditetstest (dock innan BIM) förra cykeln. 


    Om jag tog ett graviditetstest nu men detta var en kemisk graviditet/missfall, borde det visa svagt streck? 

  • Sat 24 Sep 2022 19:45
    #4

    Jag hade samma förra månaden. Fick ägglossning (dag 11 samt ägglossningssmärta) sen kom en mensliknande blödning i 2 dagar direkt efter ägglossning. Sedan kom mensen 2 veckor senare men höll endast i sig 2 dagar. Vanligen har jag mens 4 dagar men denna månad kom den vid ägglossning +mensdagarna. Totalt samma mängd mens. Negativa graviditetstest och denna månaden, månaden efter då, verkar jag haft ägglossning igen på rätt dag 11 och konstaterat med ägglossningstest. 

    Kan kroppen bli knäpp när man försäker få barn? Har före detta haft regelbunden mens i 20 år.

  • Mon 26 Sep 2022 13:45
    #5

    Ja, nu har jag haft precis som en vanlig mens plus att min basaltemperatur ligger som den brukar göra efter mens/innan ägglossning. Men eftersom jag hade 1-1,5 vecka i samband med blödningen som jag inte tempade hade jag dålig koll.

    känns också som att min kropp blivit knäpp efter vi bestämde oss för att försöka, och känn lite hopplöst men det är väl bara att ta det som det kommer och hoppas på ett plus snart! 

  • Anonym (Kan va så?)
    Tue 27 Sep 2022 16:35
    #6

    Förmodligen en ägglossningsblödning, hände mig nån gång per år. Vissa säger att det tyder på stark ägglossning och kan öka chansen att bli gravid. 

Svar på tråden Blödning direkt efter positivt ägglossningstest