• kingofmate

Vad skulle ni gjort?!

Hej!

Ska försöka få detta så kort som möjligt. Kan bli svårt för det är å mycket inom det som hänt.

Har 1 barn med exet.

Har 3 barn med nya. Varit vi sen 7 år tillbaks.

Exet har varit emot saker och ting ibörjan sen vi delade oss. Hon fick mig att göra saker redan då som har orsakat den kaos vi lever i idag, men men.

Min fråga lyder:

Vad hade ni gjort om ert ex verkligen hade hjärntvättat ert barn, så att det går ut över honom, dig själv och din nya familj.

Under snart 7 års tid?

Hade ni verkligen orkat kämpa efter att gått in i väggen massor av gånger och känner av att ni orkar inte leva i detta kaso ifrån exets håll. 
    Det ni vet att hon kämpar för att få bort mig ifrån sonen samt få full vårdnad.
    Lögner har funnits och anmälningar hit och dit har haglat ifrån hennes håll.

Vad gör ni?

Ge upp eller försöka kämpa, ni kommer veta att detta inte kommer ge någon skillnade då bevis är för svaga och hon får inte sin vilja igenom fullt ut om du inte ger upp och gör exakt som hon vill?

• Svar på tråden Vad skulle ni gjort?!
  • Anonym (Kim)

Ta tjuren vid hornen. Eller exet. Om det funnits anmälningar bör det också varit utredningar. Vad har de kommit fram till? Är ärendena avslutade och förslag på åtgärder? Ta kontakt med familjerätten för samarbetssamtal. Hur kommunikationen ska ske mellan er. Hur ni ska ha vårdnaden osv. Funkar inte det så får du ta fettvalk tingsrätten för att få det helt dokumenterat och vad som händer om det inte följs. Sedan beror det på vilket kaos du har. Det kan ju vara bra om du reder ut det också. Fortsätter exet med anklagelser för du fundera på att anmäla henne för förtal osv. Hon behöver ju stöd i sin föräldraroll eftersom hon fokuserar på smutskastning och annat jävelskap. 

Svar på tråden Vad skulle ni gjort?!