• NoomiPernilla

    22 års ålders skillnad i ett förhållande

    Hej
    Jag är 45 år, träffat en kille i några månader sporadiskt men ändå intensivt, han är 23 år. När vi först träffades tänkte jag absolut inte att vi skulle fortsätta att ses men nu håller jag på att bli förälskad i honom. Vi har det så otroligt mysigt och jag mår väldigt bra när jag är med honom. Jag undrar om någon har liknande erfarenhet eller vad ni tänker om detta?

  • Svar på tråden 22 års ålders skillnad i ett förhållande
  • ITrust

    För stor åldersskillnad i mitt tycke. Spontant tänker jag att du kanske inte är så mogen om du dras till en 23 årig man? Jag tänker att ni kanske är på helt olika plan i livet? Han är ung och kanske vill ha barn i framtiden och då har ju det tåget redan gått för dig. Jag tänker också att han kanske bara ser dig som något tillfälligt och ingen han vill binda upp sig med i längden. 


    Om det finns en betydande åldersskillnad kan det ofta (inte alltid) vara så att den äldre personen mår bra av att ha det där övertaget. Kanske du känner så? Du kanske vill ha någon du kan bestämma över, där du känner att du sitter på en överlägsen position?

Svar på tråden 22 års ålders skillnad i ett förhållande