Leva på 1500:- efter räkningar.
Hej !
Efter år av tuffa händelser och ett spelmissbruk samt dåliga, svindyra lån har jag nu skulder på närmare en halv miljon kronor.
Att betala dessa enligt plan varje månad innebär 29000:- på skulder. Tack vare lön, skattejämkning och studiemedel så klarar jag av det men tittar jag ett år framåt så kommer det kräva att jag klarar mig på 1500:- efter räkningar. Har ett par presentkort som jag kan använda till nödvändiga hygienprodukter att dryga ut med.
Om jag klarar detta och lyckas optimera mina krediter, sälja av saker hemma osv så kommer jag i Juni nästa år ha 13400:- mindre på lån varje månad. Vid det laget har min inkomst sjunkit också, men då har jag ca 3500:- kvar varje månad vilket känns mer hanterbart, samt att ytterligare nåt år senare bör jag kunna ta ett samlingslån som förbättrar situationen betydligt.
Men visst ska man väl kunna klara sig på 1500:- per månad en begränsad tid. Ge mig tips och pepp förutom de självklara att dra in på allt onödigt och ha koll på extrapriser etc. Nån som levt väldigt snålt som vill säga mig att det går ?
Tack på förhand, och välkomna att följa mon resa mot skuldfrihet.