• Anonym (Emma)

    Har inte psyke till att vara otrogen

    Jag har haft en älskare det senaste 14 åren. En äldre man som jag träffar kanske var tredje månad. Vi brukar mest göra vanliga saker, typ äta någon god mat, ta en promenad/löprunda och ibland ligger vi med varandra. 


    Igår skulle jag träffa honom och jag va svinkåt. Men jag har ett problem, jag är idag i en relation och är dessutom gravid med min sambo? Jag har aldrig bangat tidigare att vara otrogen med den här mannen? 

    Men nu va det som att jag inte kunde. Som att jag inte ville ha en annan mans kön nära min och min sambos bebis. Plötsligt har jag inte psyke till att vara otrogen längre. 


    Va ska jag göra? 


    /hälsningar 
    besviken 

  • Svar på tråden Har inte psyke till att vara otrogen
  • Anonym (Trolly)

    Ni kommer nu alla att bli uppretade. 

    Ja, tråden är en trolltråd. Det märker man på att trådens första grundidé bygger en stark värdering om att kvinnan bör vara mannen trogen när hon blivit gravid. Trådens andra grundidé är att polyamori är ett underförsvarat levnadssätt. Emma visar inga känslor över trådsvaren trots att hon säger sig behöva input, och ja, trollet behöver input. När man ger trollet input kallas det för att man matar trollet. Det känner ni säkert alla till.

    Jag skulle naturligtvis kunna göra som det rekommenderas, hoppa till nästa tråd istället för att leka Robert Aschberg och framställa mig själv som en modig trolljägare, men mitt ärende är ett annat. Jag önskar mig högre kvalitet på trolltrådarna. Gå en kurs i skådespeleri och en annan i karaktärsutveckling. Trådens utveckling blir inte trovärdig och det gör den tråkig. 

    Gör om och gör rätt nästa gång. Premissen, gravid kvinna kan inte längre ligga med sin älskare, är det inget fel på. Kunde ha blivit riktigt spännande. 

  • molly50
    Anonym (Doen) skrev 2022-09-23 19:21:39 följande:
    Du måste ha väldigt lite livserfarenhet om du tror dig denna tråd är en troll. Antingen försöker du lyfta ditt ego, försöka få glädje utav andras lidande eller kommenterar bara för att din läkare gav dig egenskaperna för att göra just det. 
     
     Du visar oss andra bara din låga förmåga till empati eller ett högre tänkande. Det ser inte snyggt.

    Lycka till i framtiden. Du lär behöva det.
    Du pratar om andras lidande samtidigt som du uppmuntrar TS till att fortsätta ligga med sin älskare.
    Hur medmänskligt och empatiskt ör det gentemot TS sambo?
    Är du kanske TS älskare?
    TS har själv försatt sig i den här situationen och får nu själv försöka reda ut den. 
  • molly50
    Anonym (Trolly) skrev 2022-09-27 12:03:05 följande:

    Ni kommer nu alla att bli uppretade. 

    Ja, tråden är en trolltråd. Det märker man på att trådens första grundidé bygger en stark värdering om att kvinnan bör vara mannen trogen när hon blivit gravid. Trådens andra grundidé är att polyamori är ett underförsvarat levnadssätt. Emma visar inga känslor över trådsvaren trots att hon säger sig behöva input, och ja, trollet behöver input. När man ger trollet input kallas det för att man matar trollet. Det känner ni säkert alla till.

    Jag skulle naturligtvis kunna göra som det rekommenderas, hoppa till nästa tråd istället för att leka Robert Aschberg och framställa mig själv som en modig trolljägare, men mitt ärende är ett annat. Jag önskar mig högre kvalitet på trolltrådarna. Gå en kurs i skådespeleri och en annan i karaktärsutveckling. Trådens utveckling blir inte trovärdig och det gör den tråkig. 

    Gör om och gör rätt nästa gång. Premissen, gravid kvinna kan inte längre ligga med sin älskare, är det inget fel på. Kunde ha blivit riktigt spännande. 


    Jag tycker denna TS börjar påminna om den som brukar starta trådar om hur hon ligger med sin bästa väns kille och är förvånad över att vännen blev arg.
    Lika samvetslös,men har ändrat trådens ämne något. 
    Om jag inte minns fel så är även namnet på TS liknande. 
  • Anonym (Trolly)

    "Aschberg" här har inte klickat på några sådana trådar, men kanske nån snubbe som har varit killen som ligger med bästisen i det fallet och vill ha bekräftelse på att det är sånt som händer eftersom alla människor är poly, eller nåt?

    Eller har det varit bra och intressanta trådar annars? Jag menar, livet är inte svartvitt, men det märks på trådstartaren när det inte finns några verkliga känslor investerade. Det är vad som skiljer en äkta bedragare från ett simpelt troll. 

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Trolly) skrev 2022-09-27 12:03:05 följande:

    Ni kommer nu alla att bli uppretade. 

    Ja, tråden är en trolltråd. Det märker man på att trådens första grundidé bygger en stark värdering om att kvinnan bör vara mannen trogen när hon blivit gravid. Trådens andra grundidé är att polyamori är ett underförsvarat levnadssätt. Emma visar inga känslor över trådsvaren trots att hon säger sig behöva input, och ja, trollet behöver input. När man ger trollet input kallas det för att man matar trollet. Det känner ni säkert alla till.

    Jag skulle naturligtvis kunna göra som det rekommenderas, hoppa till nästa tråd istället för att leka Robert Aschberg och framställa mig själv som en modig trolljägare, men mitt ärende är ett annat. Jag önskar mig högre kvalitet på trolltrådarna. Gå en kurs i skådespeleri och en annan i karaktärsutveckling. Trådens utveckling blir inte trovärdig och det gör den tråkig. 

    Gör om och gör rätt nästa gång. Premissen, gravid kvinna kan inte längre ligga med sin älskare, är det inget fel på. Kunde ha blivit riktigt spännande. 


    Mjo, det luktar ganska mycket trolltråd, dock ska man heller inte glömma att det faktiskt finns väldigt störda människor på jorden vilket om inte annat speglas av vilket medhåll de många ggr får av andra i sina trådar.
  • Anonym (Trolly)

    Jo, men när det inte är troll blir de arga och kastar ut sig anklagelser. 

  • Anonym (jaha)
    Anonym (Trolly) skrev 2022-09-27 12:38:47 följande:

    Jo, men när det inte är troll blir de arga och kastar ut sig anklagelser. 


    Sant
  • Anonym (Trolly)

    Man får väl uppmärksamhet. Tycker det är skoj att luras. Jag är inget troll själv, men har för mycket tid, en vardag jag vill fly ifrån och så tycker jag att det är ganska kul att skriva och att ifrågasätta. Det är trollegenskaper. Men jag hoppas att jag får ordning på livet snart. Då kommer jag nog inte idas svara alla dumbommar som startar trådar om sina moraliska övertramp.

    Det finns väldigt fina trådar också, det ska sägas. 

  • Anonym (jaha)
    Ocdmänniska skrev 2022-09-27 12:46:02 följande:

    Förstår inte varför man ens gör trolltrådar, ingen kan vara på detta vis


    Men tanke på att de nästan alltid får medhåll av någon/några så verkar det finnas rätt många väldigt störda individer i världen
  • Anonym (Trolly)

    Jag tror att det är som med allt annat: en högljudd grupp som verkar vara många.

    Som att, och nu är det OT, generation Greta visade sig vara generation SD, och att större delen av de som läser på Familjeliv ser ut att vara helt normala människor i vardagen, men med ett behov av spegling och verklighetsflykt. 

    Det som verkligen engagerar många får också ett stort antal olika konton som kommenterar. 

    Det som engagerar några enstaka får färre svar.

    Sådant som är riktigt jävligt kan få 0 svar. Folk känner väl att de ändå inte kan hjälpa en människa som behöver så mycket mer än ett forum. 

  • molly50
    Ocdmänniska skrev 2022-09-27 12:46:02 följande:

    Förstår inte varför man ens gör trolltrådar, ingen kan vara på detta vis


    Det är väl folk som har tråkigt kanske.
    Jag tycker bara det är så synd då det förstör en del av upplevelsen av forumet.
    Startas det tillräckligt många trolltrådar så är det ju svårt att veta vilken man ska ta seriöst och inte.
    Och det gör ju att alla som startar trådar kan bli misstänkta för att trolla.
    Och att det börjar ropas om att det är en trolltråd på en gång,istället för att anmäla tråden.
    Det förstör ju för de som verkligen är seriösa och behöver hjälp också.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2022-09-27 13:17:14 följande:
    Det är väl folk som har tråkigt kanske.
    Jag tycker bara det är så synd då det förstör en del av upplevelsen av forumet.
    Startas det tillräckligt många trolltrådar så är det ju svårt att veta vilken man ska ta seriöst och inte.
    Och det gör ju att alla som startar trådar kan bli misstänkta för att trolla.
    Och att det börjar ropas om att det är en trolltråd på en gång,istället för att anmäla tråden.
    Det förstör ju för de som verkligen är seriösa och behöver hjälp också.
    Håller med men samtidigt så är det ju långt ifrån alla som är seriösa som vill ha hjälp.... jag tycker det känns som att rätt många av dem bara är ute efter medhåll och få andras medgivande för att det man gör/gjort/vill göra är helt ok Flört
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-27 13:21:17 följande:
    Håller med men samtidigt så är det ju långt ifrån alla som är seriösa som vill ha hjälp.... jag tycker det känns som att rätt många av dem bara är ute efter medhåll och få andras medgivande för att det man gör/gjort/vill göra är helt ok Flört
    Ja,de finns ju också.
    Men de trådarna brukar jag bara ge upp att svara i,om man ändå inte kommer någonstans. 
  • Anonym (Trolly)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-27 13:21:17 följande:
    Håller med men samtidigt så är det ju långt ifrån alla som är seriösa som vill ha hjälp.... jag tycker det känns som att rätt många av dem bara är ute efter medhåll och få andras medgivande för att det man gör/gjort/vill göra är helt ok  // Flört
    Jag tror inte att man kan vara säker på att få hjälp själv i en tråd på ett forum. Många gånger svarar jag för att jag tänker mig att någon annan som har en liknande situation kanske läser någon gång och kan ta till sig.

    Det är nog svårt att känna att man får värme och förståelse från ett anonymt konto. Jag är tacksam för att det startas trådar i ämnen jag själv är för sårbar för att skriva i. Det är de fina trådarna jag pratar om.

    Visst är det synd om folk blir misstänkta som troll och anmälda. Min andra tråd här försvann utan att den ens blev ett ärende. Så jag har inget ärendenummer jag kan fråga om ens. Tar upp det för att det är väldigt godtyckligt vad som är godkänt här.
  • Anonym (Pälsdjursallergiker)
    Ocdmänniska skrev 2022-09-27 12:46:02 följande:

    Förstår inte varför man ens gör trolltrådar, ingen kan vara på detta vis


    De är flera stycken nu igen. Samma språk,  samma sorts märkliga frågor och svar typ " ja jag får väl välja en annan ställning så han inte ser att jag Facebookar samtidigt" - Umo föreslog 2-3 Alvedon så jag kan stå ut med analsex, han kör ju bara in den utan att fråga"
    I en vill hon bli mamma men i en annan har hon (han?) 4 barn. Egentligen dåligt gjort eftersom det är så tydligt. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Trolly) skrev 2022-09-27 13:33:54 följande:
    Jag tror inte att man kan vara säker på att få hjälp själv i en tråd på ett forum. Många gånger svarar jag för att jag tänker mig att någon annan som har en liknande situation kanske läser någon gång och kan ta till sig.

    Det är nog svårt att känna att man får värme och förståelse från ett anonymt konto. Jag är tacksam för att det startas trådar i ämnen jag själv är för sårbar för att skriva i. Det är de fina trådarna jag pratar om.

    Visst är det synd om folk blir misstänkta som troll och anmälda. Min andra tråd här försvann utan att den ens blev ett ärende. Så jag har inget ärendenummer jag kan fråga om ens. Tar upp det för att det är väldigt godtyckligt vad som är godkänt här.
    Ja man kan inte vara säker på att få hjälp dock är det skillnad på att fiska efter råd och fiska efter medhåll
  • Anonym (Trolly)
    Anonym (Pälsdjursallergiker) skrev 2022-09-27 16:07:33 följande:
    De är flera stycken nu igen. Samma språk,  samma sorts märkliga frågor och svar typ " ja jag får väl välja en annan ställning så han inte ser att jag Facebookar samtidigt" - Umo föreslog 2-3 Alvedon så jag kan stå ut med analsex, han kör ju bara in den utan att fråga"
    I en vill hon bli mamma men i en annan har hon (han?) 4 barn. Egentligen dåligt gjort eftersom det är så tydligt. 
    Kul att det här blev tråden om dåliga trolltrådar ändå. Trollet själv verkar ha spruckit.
  • Anonym (Trolly)
    Anonym (jaha) skrev 2022-09-27 16:11:45 följande:
    Ja man kan inte vara säker på att få hjälp dock är det skillnad på att fiska efter råd och fiska efter medhåll
    Man lär sig att känna igen vilket som är vilket.
Svar på tråden Har inte psyke till att vara otrogen