• Anonym (Kaffedraken)

    Håller Facebook på att upphöra, eller har mina Facebookvänner stängt mig ute?

    Jag tycker att det bara blir mindre och mindre trafik på min Facebook. Folk tar bort sig därifrån, eller minskar ner sin aktivitet där. Eller är det bara jag som är så impopulär, att de stänger ute mig på olika sätt? Nej, det tror jag inte ändå...

    Men det verkar som att det mest är pensionärer som håller till där numera, i Sverige och andra Västländer. I Ryssland m.fl. f.d. Sovjetrepubliker, Östeuropa, Afrika, Sydamerika, Asien och Mellanöstern finns det dock många yngre som skickar vänförfrågningar, men dom har man kanske inte så mycket gemensamt med. Risken finns också att det handlar om någon form av scam.

    Var är alla svenskar och västeuropéer under 60 nuförtiden?

  • Svar på tråden Håller Facebook på att upphöra, eller har mina Facebookvänner stängt mig ute?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Rätt och riktigt observerat, Facebook har tagits över av skvallriga pensionärer. Det är alltså inte du som blivit impopulär, utan plattformen som fått ny målgrupp. Yngre hänger snarast på Instagram idag.

  • Anonym (Kaffedraken)
    JuniaLeander skrev 2022-09-26 04:08:38 följande:
    Håller Facebook på att upphöra, eller har mina Facebookvänner stängt mig ute?

    Jag tycker att det bara blir mindre och mindre trafik på min Facebook. Folk tar bort sig därifrån, eller minskar ner sin aktivitet där. Eller är det bara jag som är så impopulär, att de stänger ute mig på olika sätt? Nej, det tror jag inte ändå...

    Men det verkar som att det mest är pensionärer som håller till där numera, i Sverige och andra Västländer. I Ryssland m.fl. f.d. Sovjetrepubliker, Östeuropa, Afrika, Sydamerika, Asien och Mellanöstern finns det dock många yngre som skickar vänförfrågningar, men dom har man kanske inte så mycket gemensamt med. Risken finns också att det handlar om någon form av scam.

    Var är alla svenskar och västeuropéer under 60 nuförtiden?


    Facebook börjar mer och mer vara för människor som är äldre, ja. Människor som är födda tidiga 90-talister, håller sig säkert kvar på den plattformen + äldre människor.

    Men resten, börjar helt enkelt gå över till Instagram, Snapchat, Tweet m.m.

    Jag tror inte dina vänner utesluter dig. Utan jag tror att dina vänner har antingen gått över till en annan social media eller helt slutat använda någon av dessa.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för svar! :) Ja, då kanske det är dags för mig också att dra någon annanstans.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Melonklyftan skrev 2022-09-26 04:38:22 följande:

    Rätt och riktigt observerat, Facebook har tagits över av skvallriga pensionärer. Det är alltså inte du som blivit impopulär, utan plattformen som fått ny målgrupp. Yngre hänger snarast på Instagram idag.


    Haha, det är väl inte riktigt så. Men tiden går ju och vi som var unga när Facebook var nytt är idag inte riktigt lika unga men vi använder det ff. 

    Riktigt dock att ungdomarna inte direkt söker sig till just Facebook. Jag använder Facebook mest till köp/säljgrupper samt hobbygrupper. Där sker det mer än på min privata sida.
Svar på tråden Håller Facebook på att upphöra, eller har mina Facebookvänner stängt mig ute?