• Sommarochsyrener

    Google konto

    Hej! 
    Jag har min systers Google konto i min mobil. Jag vill ta bort det, utan att hennes raderas och att hon måste logga om på olika ställen. 

    På min mobil finns ek inställning som heter ta bort ett Google konto. Men fick varning om att saker raderas. 

    Hur gör man om man vill ta bort ett Google konto från en enhet utan att dess riktiga ägare påverkas? 

  • Svar på tråden Google konto
  • Anonym (lll)

    Du behöver ju inte avsluta kontot, bara ta bort så att det inte dyker upp i just din telefon. Logga ut bara, det måste ju räcka? 

    Viktigt är väl om din syster vill komma åt sitt konto på sin egen telefon, att ni vet att det funkar innan du gör något .

    Ett annat tips är som vi gjorde: 
    Jag skapade ett konto till vår dotter på min dator. När vi hade ordnat allt och hon kommit in via sin mobil, ändrade hon sitt lösenord så att jag inte kunde komma in längre. Problem solved. 

  • Sommarochsyrener
    Anonym (lll) skrev 2022-09-26 10:45:09 följande:

    Du behöver ju inte avsluta kontot, bara ta bort så att det inte dyker upp i just din telefon. Logga ut bara, det måste ju räcka? 

    Viktigt är väl om din syster vill komma åt sitt konto på sin egen telefon, att ni vet att det funkar innan du gör något .

    Ett annat tips är som vi gjorde: 
    Jag skapade ett konto till vår dotter på min dator. När vi hade ordnat allt och hon kommit in via sin mobil, ändrade hon sitt lösenord så att jag inte kunde komma in längre. Problem solved. 


    Jo, men jag tänkte ifall jag råkade trycka på hennes så hamnar mina sökningar hos henne o allt blandas o blir kaos. 

    Sen vill jag inte ha någons annan saker hos mig.

    Ja om jag radera o allt försvinner från henne kommer hon bli arg
  • Anonym (Hej)

    Nollställ telefonen och lägg in eget Google konto. 

  • Sommarochsyrener
    Anonym (Hej) skrev 2022-09-26 11:17:51 följande:

    Nollställ telefonen och lägg in eget Google konto. 


    Om jag nollställer försvinner allt jag har som bilder osv. 

    Jag har eget 
  • Anonym (lll)
    Sommarochsyrener skrev 2022-09-26 11:00:30 följande:
    Jo, men jag tänkte ifall jag råkade trycka på hennes så hamnar mina sökningar hos henne o allt blandas o blir kaos. 

    Sen vill jag inte ha någons annan saker hos mig.

    Ja om jag radera o allt försvinner från henne kommer hon bli arg
    Det blir inte så om du inte kan logga in på hennes konto! 

    Be henne byta lösenord från sin egen mobil. Nästa gång du vill in på ditt eget google och hennes kommer upp så kan du ju inte logga in på det. Då klickar du bara där det står "växla konto" (eller vad det står) så kommer ju ditt upp. 
Svar på tråden Google konto