• Samiii

    Inget befruktat ägg

    Är helt förtvivlad, vi har nu gjort vårt tredje försök och är hittills sämst runda. Vi fick ut fyra ägg och inget befruktat för insättning. Vad är nästa steg? Har detta hänt någon annan?

  • Svar på tråden Inget befruktat ägg
  • Jag är bara jag

    7 behandlingar, 5 ÄP, endast 2 insättningar. Man får byta metod, mediciner och doser för att se om det funkar bättre. 

  • Samiii
    Jag är bara jag skrev 2022-09-26 13:06:15 följande:

    7 behandlingar, 5 ÄP, endast 2 insättningar. Man får byta metod, mediciner och doser för att se om det funkar bättre. 


    Vi funderar även på att byta klinik. De körde samma metod på mig två gånger, men denna gång gick mycket sämre än förra. Har du lågt AMH?
  • Jag är bara jag
    Samiii skrev 2022-09-26 13:28:23 följande:
    Vi funderar även på att byta klinik. De körde samma metod på mig två gånger, men denna gång gick mycket sämre än förra. Har du lågt AMH?
    Länge sen jag gjorde IVF och mitt AMH testades aldrig för det gjorde man inte på den tiden.

    Körde de helt samma koncept med alla mediciner och doser också? Det är ju det första man ändrar om det gått dåligt innan. Om kliniken inte är villiga ändra nåt så är ett byte kanske bra.
  • Samiii
    Jag är bara jag skrev 2022-09-26 13:34:12 följande:
    Länge sen jag gjorde IVF och mitt AMH testades aldrig för det gjorde man inte på den tiden.

    Körde de helt samma koncept med alla mediciner och doser också? Det är ju det första man ändrar om det gått dåligt innan. Om kliniken inte är villiga ändra nåt så är ett byte kanske bra.
    Nästan samma, de ökade dosen på en av medicinerna vilket uppenbarligen bara gav motsatt effekt. Fick ut 4 ägg och ett var tydligen moget. Så chanserna var ju katastrof denna gång.. 
  • Jag är bara jag
    Samiii skrev 2022-09-26 13:43:28 följande:
    Nästan samma, de ökade dosen på en av medicinerna vilket uppenbarligen bara gav motsatt effekt. Fick ut 4 ägg och ett var tydligen moget. Så chanserna var ju katastrof denna gång.. 
    Vilken metod körde du då? Långa brukar vara bättre vad gäller mognad för den tar oftast lite längre tid. vad säger läkarna om era chanser då?
  • Samiii
    Jag är bara jag skrev 2022-09-26 13:48:24 följande:
    Vilken metod körde du då? Långa brukar vara bättre vad gäller mognad för den tar oftast lite längre tid. vad säger läkarna om era chanser då?
    De har kört korta alla tre gånger, nu i efterhand låter det ju dumt att de inte testa långa metoden. De säger inget om våra chanser förutom att de tycker vi ska fortsätta. Jag tycker deras svar är kryptiska. Jag har lågt amh men min man har också dåliga värden så ICSI är vår enda chans, även den låg eftersom antal ägg alltid är så få
  • Samiii
    Jag är bara jag skrev 2022-09-26 13:58:28 följande:

    Kryptiska svar vill man ju inte ha. Och klara besked vad de egentligen tror om ens chanser. Får jag fråga var ni gått?


    Nej precis, vi har gått hos Livia i Kungsholmen.. funderar på Sofiahemmet denna gång..
  • Samiii
    Samiii skrev 2022-09-26 14:12:05 följande:
    Nej precis, vi har gått hos Livia i Kungsholmen.. funderar på Sofiahemmet denna gång..
    Livio*
Svar på tråden Inget befruktat ägg