• Sanlin90

    Kan jag ha missat peaken?

    Hej, provat ta ägglossnings test som igår fm blev starkare än innan men sen frammåt em började minska igen, tempen droppade även från ca 36,22 till 36,10 igår och ökade idag till 36,47 tror kag det va. 


    kan det vara som att jag missade peaken igår på dagen? Jag kände mig lite apännd i nedre delen av magen igår men inget mer, senaste äl hade jag massa flytningar och superont men då hade jag inte haft det på ca ett år heller, är det vanligt att man känner den tydligt varje gång eller kan det variera?

  • Svar på tråden Kan jag ha missat peaken?
  • EmelieE1996

    Varför är peaken viktig? Ha samlag dagarna kring ägglossning så har du större chans att bli gravid än om du försöker träffa in endast ägglossningsdagen

  • Sanlin90

    Den i sig är inte viktig men jag vet ju inte om/när jag ska ha ägglossning så det hade ju varit smidigt att veta tänker jag, jag hade inte mens på 11 månader innan så är ganska angelägen om att veta om/när den kommer bara

  • Andrea929

    Jag tror inte du haft ägglossning, med tanke på att du testade 4 ggr på cd16 så kan du inte missat den. Cd17 är ju inte helt blank så det kanske går uppåt igen. Varför hade du inte mens på 11mån? Om man får fråga :)

  • Sanlin90
    Andrea929 skrev 2022-09-26 18:29:21 följande:

    Jag tror inte du haft ägglossning, med tanke på att du testade 4 ggr på cd16 så kan du inte missat den. Cd17 är ju inte helt blank så det kanske går uppåt igen. Varför hade du inte mens på 11mån? Om man får fråga :)


    Två gånger var samma test sen luckades jag inte hålla mig mer än 2 h på hela dagen haha!
    min sköldkörtel är bortopererad och mina värden börjar strula ibland ochbjag får typ bara äl och mens när dom ligger bra och nu fick jag mens 8 v efter en justering så värdena blev bra så 6 v efter justeringen fick jag ägglossning :)
Svar på tråden Kan jag ha missat peaken?