• Fröken Allvar

    Vem tolererar du?

    Vilka människor har du svårt för men tolererar ändå? Granne, släkting, kollega, politiker, kändis?
    Vem skulle du helst slippa se och varför? 

  • Svar på tråden Vem tolererar du?
  • Fröken Allvar

    Okej, vad bra. Hade önskat se lite mer utvecklade svar men man får vara glad för det lilla. 

  • Anonym (---)
    Fröken Allvar skrev 2022-09-26 16:04:51 följande:
    Vem tolererar du?

    Vilka människor har du svårt för men tolererar ändå? Granne, släkting, kollega, politiker, kändis?
    Vem skulle du helst slippa se och varför? 


    Jag kan nog inte svara riktigt på det. Jag vill tro att jag är rätt tolerant. Jobbar inom skolan så man möter ju väldigt många ungdomar av skiftande natur. En del har föräldrar som är så ini h-e knäppa, så att man tycker synd om ungdomarna. 

    Man är väl så illa tvungen att tolerera tex politiker, för jag kan inte göra något åt att avsätta dem förutom att rösta på någon annan i nästa val. 
    Grannar kan man ju flytta från om de är för jobbiga. Släkt kan man hålla på en armslängds avstånd om man vill etc. 
    Kollegor kanske är det svåraste för dem möter man kanske varje dag och det är inte man själv som har anställt dem, men behöver jobba ihop. 
  • Fröken Allvar

    Jag håller med dig som jobbar inom skolan, du låter tolerant, och säkert får du viss daglig träning i och med ditt jobb. 

  • Anonym (---)
    Fröken Allvar skrev 2022-09-26 17:33:11 följande:

    Jag håller med dig som jobbar inom skolan, du låter tolerant, och säkert får du viss daglig träning i och med ditt jobb. 


    ja, det får jag nog Glad. Är specialpedagog, så dår får man ju träffa de mest sårbara, och deras föräldrar. 
  • Fröken Allvar

    Då förstår jag. Ett hedervärt yrke. Kan tänka mig att föräldrarna du möter kan ha egna svårigheter eller vara extra oroliga för sina barn, och att man verkligen får öva på sin tolerans. 

Svar på tråden Vem tolererar du?