• Fagerlund

    Varför förbjuda slöja?

    Det behövs inget förbud mot slöja, men inte heller någon rättighet att bära den. Om det är frivilligt att ta på sig slöja är det lika frivilligt att ta av den, om exempelvis arbetet kräver det. 

  • Svar på tråden Varför förbjuda slöja?
  • Kockobello

    Nej visst, staten ska givetvis inte bestämma hur folk ska klä sig. 

  • Kockobello

    Vad mer ska de annars bestämma, vad man äter till frukost kanske? 

  • Fagerlund
    Kockobello skrev 2022-09-26 18:32:50 följande:

    Vad mer ska de annars bestämma, vad man äter till frukost kanske? 


    Ja, eller vilka droger man tar eller om man vill sälja sexuella tjänster? Varför skulle staten bestämma sånt? 
  • Kockobello
    Fagerlund skrev 2022-09-26 19:03:27 följande:
    Ja, eller vilka droger man tar eller om man vill sälja sexuella tjänster? Varför skulle staten bestämma sånt? 
    Exakt.
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-09-26 20:01:14 följande:
    Exakt.
    De ska hålla sina otäcka tentakler borta från folk. 
  • Tom Araya
    Fagerlund skrev 2022-09-26 18:29:07 följande:
    Varför förbjuda slöja?

    Det behövs inget förbud mot slöja, men inte heller någon rättighet att bära den. Om det är frivilligt att ta på sig slöja är det lika frivilligt att ta av den, om exempelvis arbetet kräver det. 


    Håller med dig helt.

    Burka eller niqab ska då räknas som maskering av ansiktet utefter samma lagstiftning som för alla andra. Tillåtet i vissa sammanhang (antar jag), otillåtet i andra sammanhang.

    Förövrigt så anser jag att man från myndighetshåll inte ska driva på arbetsgivare att tillåta sådana plagg, om de från början haft goda skäl till att inte tillåta dem inom vissa yrken.
  • Tom Araya
    Fagerlund skrev 2022-09-26 19:03:27 följande:
    Ja, eller vilka droger man tar eller om man vill sälja sexuella tjänster? Varför skulle staten bestämma sånt? 
    Jag är för en restriktiv drogpolitik.
Svar på tråden Varför förbjuda slöja?