• Anonym (orolig)

Äcklig känsla om exet och våran sons äldre kompis

Jag och frun har nyss separerat, och flyttad isär.  Long story om varför, men jag har en orolig och äcklig känsla om att min ex har haft sex med våran sons äldre kompis nu i helgen. 
    Jag har aldrig gillat honom, han är serb, men inte därför. Han har ett freckt och påträngande beteende, på gränsen til oförskämd.  Har flera gånger observerat hur han tittar på henne med kåta blickar. Nästan ögonknullat henne, när han tror jag inte märker nåt,  Har också hört div. rykten om honom, hur "ducktig fittjägare" han ska vara.  Några kvinnor gillar has direkta sätt och fräcka råskap.

Jag är rädd hon (exet) kan falla för just sånt.  Hon kan självklart knulla med vem hon vill, men jag gillar absolut inte detta. Hon är 37, och han 19. Han har varit i vårt hus som en kompis till våran son i sin uppväxt.  

• Svar på tråden Äcklig känsla om exet och våran sons äldre kompis
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2022-09-26 19:59:45 följande:

Hej ts! 

jag vill bara säga att du nog får fundera lite på dina tankar, är de rimliga? Försök att tänka logiskt, de flesta har ju (och vill inte) inte sex med sina barns vänner. 

men även om det varit någon annan så måste du nog bearbeta att hon kommer vilja vara med någon annan. försök fokusera på dig själv, vad vill du upptäcka? Vem vill du träffa? Du är värd så mycket mer!! 

kramar // person som gått igenom samma sak 

Tackar för din omtanke

Jo, mina misstankar är ganska rimliga tyvärr. Tar för lång tid att förklara alla detaljer nu, men min son har varit med mig i helgen + vissa rykten o.dyl. Så vet jag hur hon kan va när hon dricker.  

Samma sak säger du, nu blev jag lite nyfiken
  • Anonym (j)

Låter som svartsjuka fantasier. Varför skulle en 37-åring ligga med en 19-åring eller hur gammal han nu är, särskilt då det är hennes egen sons kompis. Du har ju inte ens några som helst belägg för att så skulle vara fallet heller utan går på en känsla du har. Nä, det är din svartsjuka som spökar. 

• Anonym (Kvinna32)
    Anonym (orolig) skrev 2022-09-26 20:43:31 följande:
    Tackar för din omtanke

Jo, mina misstankar är ganska rimliga tyvärr. Tar för lång tid att förklara alla detaljer nu, men min son har varit med mig i helgen + vissa rykten o.dyl. Så vet jag hur hon kan va när hon dricker.  

Samma sak säger du, nu blev jag lite nyfiken

Beklagar att det har hänt dig. 

jag var med om samma sak när mitt ex (dåvarande sambo) låg med sin lillasysters kompis. De var väldigt mycket yngre. Så förstår vad du går igenom. 

• Anonym (Jaha)
    Anonym (orolig) skrev 2022-09-26 19:40:19 följande:
    Ja jag vet, men jag har en äcklig bild på näthinnan nu..
    Jaha? Men stackars dig då...? Det hade kunnat vara vilken kille som helst.
  • Anonym (j)
    Anonym (Kvinna32) skrev 2022-09-26 20:54:20 följande:

Beklagar att det har hänt dig. 

jag var med om samma sak när mitt ex (dåvarande sambo) låg med sin lillasysters kompis. De var väldigt mycket yngre. Så förstår vad du går igenom. 

Det har ju inte hänt. Läs trådstarten ordentligt. Ts skriver att han tror att det har hänt men saknar helt belägg för det. Tycker det är tydligt att ts är svartsjuk och fantiserar ihop det. 
  • Anonym (orolig)
    Anonym (Jaha) skrev 2022-09-26 21:19:56 följande:
    Jaha? Men stackars dig då...? Det hade kunnat vara vilken kille som helst.
    Ja, just det. Det tycks va lite "mode" nu, att ha yngre älskare eller hur. Men det svider extra att det skulle va just honom. 
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (orolig) skrev 2022-09-26 21:35:44 följande:
    Ja, just det. Det tycks va lite "mode" nu, att ha yngre älskare eller hur. Men det svider extra att det skulle va just honom. 
    Ja antagligen, det finns flera faktorer som säkert gör det lite värre men det kan vara bättre att du fokuserar på ditt eget liv istället.
  • Anonym (Kim)

Tänker på en tidigare tråd där kvinnan blev väldigt klängig på andra när hon druckit. 

Du tror bara. Varför behöver du bevis. Hon är ett ex av en anledning. Serben ser chansen att spä på sitt tyckte. Bra trofé att ha satt på sin kompis morsa. Alltså det behöver inte alls ha hänt. Eller så tog ditt ex chansen att lägras av ung viril grabb. Vem vet? 

Hur som helst ska du strunta i vilket. Du ska gå vidare. 

• Anonym (Stina)

I vilka sammanhang vistas du, en man runt 40, pappa till en tonåring, där det skvallras om en 19-årig killes sexliv? uttrycken du använder låter fruktansvärt vulgära och barnsliga. 

Bor du på en väldigt liten och inskränkt ort där det skvallras mycket? 

• Anonym (orolig)
    Anonym (Kim) skrev 2022-09-27 08:58:46 följande:

Tänker på en tidigare tråd där kvinnan blev väldigt klängig på andra när hon druckit. 

Du tror bara. Varför behöver du bevis. Hon är ett ex av en anledning. Serben ser chansen att spä på sitt tyckte. Bra trofé att ha satt på sin kompis morsa. Alltså det behöver inte alls ha hänt. Eller så tog ditt ex chansen att lägras av ung viril grabb. Vem vet? 

Hur som helst ska du strunta i vilket. Du ska gå vidare. 

Ja, men det är inte så jäckla lätt kan jag tala om för dig.
  • Anonym (Deal with it)
    Anonym (Stina) skrev 2022-09-27 21:37:05 följande:

I vilka sammanhang vistas du, en man runt 40, pappa till en tonåring, där det skvallras om en 19-årig killes sexliv? uttrycken du använder låter fruktansvärt vulgära och barnsliga. 

Bor du på en väldigt liten och inskränkt ort där det skvallras mycket? 

Tänkte precis samma. TS låter väldigt vulgär och instabil.
  • Anonym (släpp det)

Nu är det ju så, att ni är skilda, och hon får ligga med vem hon vill, även om du inte gillar det. Så länge den andra personen är vuxen och med frivilligt så får hon göra exakt vad hon vill. Ditt veto i frågan upphörde den dagen skilsmässan gick igenom.

Så tyvärr, du får hantera det här på något annat sätt, ut och spring en runda eller plocka lite svamp i skogen så du skingrar dina tankar. Älta på det här forumet för att hitta nån som möjligen ger dig medhåll är liksom inte till någon nytta alls. 

• Anonym (…)

Undrar hur svaren låtit om ts varit kvinna som oroades över att exmaken låg med dotterns jämnåriga kompisar..

• Mirimamman83

Hej! Känner igen din situation.
    När jag och mannen skilde oss (många år sedan) så hade jag en kortvarig relation med en yngre före detta kompis till min systers son. Tycker helt ärligt att det inte är din sak att försöka styra över henne! Finns nog ingen man som tillfredsställt mig på det sätt som den yngre killen gjorde, så förstår henne fullt ut!

Miriam

• Anonym (Kim)

Vad är det som får dig att stanna kvar och äkta något som är ett fiktivt scenario. Du vet ju inte ens om det hänt. Du reagerar på en av dig själv skapad känsla. Feltänk alltså. Fundera på vad i din fantasi skon klämmer. Att hon ligger eller om det har betydelse med vem? Svartsjuka är det iaf. Möjligen ett kontrollbehov. 

Fu talar om för mig att det inte är så lätt. Klart att det inte är MEN det är du som väljer att fantisera och tänka. Därför blir rådet att skita i det. Fokusera på att öka DITT välmående istället. Ta hand om dig själv och sonen. Det bör vara din prioritering nu. 

• Miss Sunny
    Mirimamman83 skrev 2022-09-28 10:47:52 följande:

Hej! Känner igen din situation.
    När jag och mannen skilde oss (många år sedan) så hade jag en kortvarig relation med en yngre före detta kompis till min systers son. Tycker helt ärligt att det inte är din sak att försöka styra över henne! Finns nog ingen man som tillfredsställt mig på det sätt som den yngre killen gjorde, så förstår henne fullt ut!

Miriam

Förstår henne mycket väl jag med, när det gäller yngre män. Men inte fan om jag hade bjudit min sons kompis upp i min säng.

Ingen problem med att fatta att du är sårad och förbannad. 
  • Anonym (Deal with it)
    Anonym (?) skrev 2022-09-28 09:44:10 följande:

Undrar hur svaren låtit om ts varit kvinna som oroades över att exmaken låg med dotterns jämnåriga kompisar..

Beror på hur man uttrycker sig. Tycker att TS skriver på ett lite otäckt och mycket vulgärt sätt. Då är det svårare att hitta empatin. Man kan inte alltid dra könskortet, även om det är så populärt på FL. Ofta beror svaren på hur personen faktiskt skriver/uppför sig. Har trots mitt kön för bra svar på mina trådar. Så man skriver får man svar.
Svar på tråden Äcklig känsla om exet och våran sons äldre kompis