• Kvinna1989

    Får samma sms 15 gånger?

    Haha konstig fråga, men kanske någon kan hjälpa?

    Okej, min sambos mamma är den enda jag egentligen skriver vanliga sms med, andra anväder telegram/whatsapp osv.

    Men, problemet! När jag skickar ett sms till min sambos mamma får hon samma sms 10-15 gånger? Och ofta när jag skickar en bild kommer teksten "MMS gick inte att skicka" MEN hon får bilden ändå och ofta dubbelt!

    Är felet i min telefon eller hennes? Eller beror det på operatören? (Vi har olika)

    Skulle vilja säga att har inte detta problemet med någon annan, MEN jag skickar ju inte vanliga sms till någon annan helmer 😄

    Någon som vet vad det kan bero på?

  • Svar på tråden Får samma sms 15 gånger?
  • Kvinna1989

    Såhär några timmar senare bara... Hon får alltså samma medelande om och om igen. Vi båda har raderar alla medelanden, men hjälper inte. 

    Virus? Fel på mobilen? Fel hos någon av våra operatörer? 

    Ingen som är mer teknisk och har någon aning vart felet ligger?

    Hennes man har nyligen blivit opererad och hon väntar på viktiga medelanden/samtal så inte bästa läget att mobilen piper i onödan.

  • Magical

    Min svärmor hade samma problem för ett tag sen. Hon behövde byta till nyare mobil. Det verkar bli en del fel när telefonerna börjar bli gamla. Jag hade också liknande fel på min förra. 

  • Kvinna1989
    Magical skrev 2022-09-27 17:57:00 följande:

    Min svärmor hade samma problem för ett tag sen. Hon behövde byta till nyare mobil. Det verkar bli en del fel när telefonerna börjar bli gamla. Jag hade också liknande fel på min förra. 


    Hon någon av dom billigaste (samsung) och haft i 2 år. Misstänkte att de kan vara en orsak också.. Tror nog vi får hjälpa henne med att välja en ny. 
  • Magical
    Kvinna1989 skrev 2022-09-27 18:01:30 följande:
    Hon någon av dom billigaste (samsung) och haft i 2 år. Misstänkte att de kan vara en orsak också.. Tror nog vi får hjälpa henne med att välja en ny. 
    Ni kan testa med att göra fabriksinställning, då håller den ett tag till. 
Svar på tråden Får samma sms 15 gånger?