• Dr Börje

Om det fanns ett medel som raderar ut din sexlust - skulle du ta det?

Ponera att det skulle finnas ett medel som helt enkelt tar bort din sexlust. Men det påverkar dig inte i övrigt på något sätt. Varesig fysiskt eller mentalt. Det finns med andra ord ingen som helst risk för biverkningar. Det är bara sexlusten som försvinner.

Skulle du kunna tänka dig att ta det medlet? Om ja - varför? Berätta gärna. 

Jag gissar att de flesta kanske säger nej här därför att dom upplever sexlusten som något positivt och förhoppningsvis även har ett i stora drag sunt och berikande sexliv. 

Men med tanke på att merparten av inläggen och trådarna här andas stor sexuell frustration där ena parten i ett förhållande inte känner sig åtrådd eller får utlopp för sitt sexbehov kanske det kan finnas några som skulle se fördelar i att slippa ha en sexlust. Så - hur många är ni? Vad tänker ni? Är ni män eller kvinnor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om det fanns ett medel som raderar ut din sexlust - skulle du ta det?
  • Anonym (kvinna2)
    Dr Börje skrev 2022-09-28 08:44:03 följande:
    Kan du berätta lite mer om hur din sexualitet är till besvär för dig?

sure dr börje

Kan knappt ha penetrationssex så inte värt att ragga och mina orgasmer är det nog något fel på, inte värt besväret

• Anonym (kvinna2)
    Anonym (kvinna2) skrev 2022-09-28 10:47:48 följande:

sure dr börje

Kan knappt ha penetrationssex så inte värt att ragga och mina orgasmer är det nog något fel på, inte värt besväret

Och nej, jag är inte det där jävla trollet som borde skjutas... utan riktiga problem
  • Anonym (kvinna2)

med soft air gun så ingen kallar mig mördare

• Mirimamman83

Absolut inte! Under mitt förra giftemål, möjligtvis. Den mannen visste inte in från ut när det kom till sex. Men sedan jag börjat använda tinder så kan jag under en bra vecka hitta en man per natt. Barnet får spendera mycket tid hos mormor så mamma kan få lite egentid så att säga

Miriam

• Dr Börje
    Anonym (kvinna2) skrev 2022-09-28 10:47:48 följande:

sure dr börje

Ok jag förstår. Beklagar din situation men kan förstå hur du tänker. 
  • EndastJP

Svarade ja på denna, är man.

Är min hjärna inte i 'primitiva' stadiet så tycker jag att människorasen är rätt äcklig. Hela saken med att spruta spermier i kvinnan är något jag tänder väldigt mycket på, men jag ogillar samtidigt hur primitivt det är.

Skulle nog säga att en del 'dumma' beslut man tar aldrig skulle hända.
    Omoraliska grejer som att onanera på olämpliga ställen, kolla och fantisera om diverse situationer.

Tror generellt att män hade tagit avsevärt mycket bättre beslut utan den sexuella driften.

• Anonym (S)
    Anonym (-) skrev 2022-09-27 10:45:55 följande:

Svårt att svara på. Å ena sidan så skulle man slippa besvikelse och frustration över att aldrig hitta någon som vill ha sex med en men å andra sidan vill jag ändå kunna känna mig kåt även om jag bara använder fröken höger.

Tråkigt att ingen vill ligga med dig. Men jag gillar ditt resonemang.
  • Anonym (Jobbigt kåt)

Har mycket högre sexlust än min fru kan inte ligga bredvid henne utan att bara tänka på sex så det hade varit skönt att bara kunna hålla om henne en hel natt utan att ha stånd och tänka på vad jag skulle vilja göra med henne

• Oren

Börjat fundera på att dämpa sex lust med medel efter 3 månader i mitt nya förhållande. Känner mig okvinnlig, osexigt, fet (55 kg) och gammal (35) som aldrig förut! Mitt självförtroende krossats totalt trotts att han säger att jag är snygg å sexig osv. Men han vill inte ha mig!!! Jag har aldrig haft problem att ha sex å de var alltid yngre, men så snart hamnar jag i ett ?seriöst? förhållande, då det slut på sex. Jag vill vara med han, men kan inte leva utan sex.

• Anonym (kåt är livet)

Nej jag lider inte av min sexlust. Tycker den är kul och gör livet berusande. Skulle mycket hellre ta ett piller som tog bort  alla känslor. De hade jag gärna velat slippa. Sex utan känslor och slippa allt kärlekstjafs och relationstjafs med människor överhuvudtaget. Psyskopat med stark sexlust verkar optimalt. Man vågar saker och tar för sig utan att ha några hämningar eller hinder. PERFEKT!

• Anonym (kåt är livet)
    EndastJP skrev 2022-09-28 15:35:33 följande:

Svarade ja på denna, är man.

Är min hjärna inte i 'primitiva' stadiet så tycker jag att människorasen är rätt äcklig. Hela saken med att spruta spermier i kvinnan är något jag tänder väldigt mycket på, men jag ogillar samtidigt hur primitivt det är.

Skulle nog säga att en del 'dumma' beslut man tar aldrig skulle hända.
    Omoraliska grejer som att onanera på olämpliga ställen, kolla och fantisera om diverse situationer.

Tror generellt att män hade tagit avsevärt mycket bättre beslut utan den sexuella driften.

Känner igen mig n del i dessa tankar. Tycker också människorasen, kroppar och den sexuella driften är rätt patetisk och äcklig. Visst är det kul att vara kåt och även att ha sex ibland men jag klarar mig rätt bra utan. Sex blir en vana och rätt tjatigt efter man gjort det några hundra eller tusen ggr.
  • Anonym (kåt är livet)
    Anonym (Jobbigt kåt) skrev 2022-09-28 19:37:40 följande:

Har mycket högre sexlust än min fru kan inte ligga bredvid henne utan att bara tänka på sex så det hade varit skönt att bara kunna hålla om henne en hel natt utan att ha stånd och tänka på vad jag skulle vilja göra med henne

Verkar jobbigt. Sällan haft det problemet. Men så har jag lätt att tänka bort jobbiga tankar och saker som inte är lukrativa.
  • Anonym (Behövs inte)

Jag behöver inget piller. Jag trivs utmärkt med min redan synnerligen låga sexlust, som enkelt kan lösas med lite onani då och då. 

• Anonym (Kvinna som säger nej tack)

Behövs inte, har ingen lust ändå.
    Och skulle inte ta ett tvärtompiller heller för det är så skönt och befriande att slippa sex och lust.

• Anonym (Tror sexlusten behövs)

Tror sexlusten/sexualdriften behövs för att motivera en att göra saker även om en inte har något sexliv. Kanske särskilt då? Förmodligen ännu mer hos män än hos oss men jag kan känna hur delvis min könsdrift hjälper mig att gå upp ur sängen, fixa mig, gå till jobbet. Utan den hade jag haft svårt att även ta mig till gymmet och jag hade ätit cupcakes till middag.

• Anonym (Kaffedraken)

Inget som skulle bita på mig. Om jag ser en 18-19 åring så skulle min kropp/sexualitet hitta en alternativ kraftcell (som en Terminator)

• Jfjejjwkwkddnkwsskkk

Det bästa skulle vara ett jättestort piller som tog bort allas sexlust. Jag har ingen som helst lust. Ser ingen mening att hålla på att förnedra sig som en jättelik apa/gris. Men pga andras sexdrift (fruns) så blir min obefintliga drift ett problem som gör att jag ändå måste lägga en massa tankekraft på (andras) sexualdrift. Om ingen tänkte på sex så skulle världen vara mycket mer harmonisk

• Anonym (Kaffedraken)
    Jfjejjwkwkddnkwsskkk skrev 2022-11-16 12:13:34 följande:

Det bästa skulle vara ett jättestort piller som tog bort allas sexlust. Jag har ingen som helst lust. Ser ingen mening att hålla på att förnedra sig som en jättelik apa/gris. Men pga andras sexdrift (fruns) så blir min obefintliga drift ett problem som gör att jag ändå måste lägga en massa tankekraft på (andras) sexualdrift. Om ingen tänkte på sex så skulle världen vara mycket mer harmonisk

Om fler fick ligga så skulle världen vara mer avslappnad och harmonisk.
  • Anonym (MvhLess)

Skulle ta den. Nuvarande har fått sex att verka som en last och jobbigt moment. Orkar inte med tanken på sex , går flera månader mellan gångerna det faktiskt rasslar till i halmen och då är de halvmesy. 

så ja, langa hit pillret 

Svar på tråden Om det fanns ett medel som raderar ut din sexlust - skulle du ta det?