• annieh897

    Placering av två barn i bil

    Vi har en 6-åring som åker framåtvänt och kommer i vinter få en bebis som alltså ska sitta i ett babyskydd. Hur hade ni placerat stolarna? Bebis fram och stora barnet bak eller tvärtom? Fördelar/nackdelar? 

  • Svar på tråden Placering av två barn i bil
  • Tow2Mater

    Båda bak? Den minsta bakom passagerarsätet, med minst risk att inte se barnet när du lämnar bilen.

  • Litorina

    Vi har bytt platser beroende på vilka som ska åka och vad de gillar för bilplatser. 


    Smart som Tow2Mater skrev, att minsta ska sitta där man inte kan glömma kvar hen! 

  • Norrut

    Hade satt bebisen fram. Lätt och bekvämt att sätta tillbaka nappen i munnen när den tappas och ge tröst.

    Lever inte som jag lär. Har just nu treåringen i framsätet och 7-månaders i baksätet. Svinjobbigt på långresor (en gång vaknade den lille just när jag körde in på motorväg utan möjlighet att stanna på flera kilometer och vrålade hela vägen, och jag kunde inte ge tröst, snyft).

  • annieh897

    Tack för svar. Mina tankar hittills är att när jag åker ensam med barnen känns det bäst att ha lilla fram och stora bak. Men är vi båda föräldrar så är det smidigare med lilla bak, bredvid en förälder, och stora fram. Vi har inte isofix i framsätet så det är inte särskilt smidigt att byta plats på stolarna. 

Svar på tråden Placering av två barn i bil