• Anonym (ts)

Escitalopram 15 mg, någon med erfarenhet?

Hej!
    Har sedan några veckor gjort ett medicinbyte från Venlafaxin till Escitalopram. Övergången gick ok, har sedan en vecka tillbaka ökat min dos till 15 mg. Och mår skit! Ångest, panik och massa fysiska symtom.

Någon med erfarenhet av just Escitalopram? Hur länge behöver man "stå ut" innan den ger positiv effekt? 

• Svar på tråden Escitalopram 15 mg, någon med erfarenhet?
  • Anonym (rfege)

Har gått i sex år med escitalopram, maxdosen, 20 mg, känner ingen skillnad i mitt mående. 

• Anonym (ts)
    Anonym (rfege) skrev 2022-09-28 15:31:33 följande:

Har gått i sex år med escitalopram, maxdosen, 20 mg, känner ingen skillnad i mitt mående. 

Oj, hur kommer det sig att du låtit det gå så många år? Och inte tex bytt medicin?
  • Anonym (M)

Eftersom du slutat med Venlafaxin samtidigt skulle jag gissa att det är utsättningssymtom från den som du känner snarare än escitalopramen.  Den är ökänd för att vara svår att sätta ut. 

• Anonym (ts)
    Anonym (M) skrev 2022-10-06 14:36:00 följande:

Eftersom du slutat med Venlafaxin samtidigt skulle jag gissa att det är utsättningssymtom från den som du känner snarare än escitalopramen.  Den är ökänd för att vara svår att sätta ut. 

Tack för ditt svar! Haft mina misstankar om det också. Får hålla ut tills dom går över. 
Svar på tråden Escitalopram 15 mg, någon med erfarenhet?