• Moklut­te
    Fri 30 Sep 2022 11:47
    6039 visningar
    1 svar
    1
    6039

    Vad händer med min mens?

    Hej.

    Som rubriken lyder, min mens spökar. Den är i vanliga fall regelbunden och brukar komma någon gång mellan dag 28-30 på cykeln. Jag är nu på cykeldan 32 och så sen har mensen aldrig varit, inte ens när jag hade spiral och mensen var mer oregelbunden generellt.

    Jag tog gravtest igår efter jobbet samt imorse, båda helt klart negativa. Jag och min sambo försöker inte aktivt skaffa barn och vi använder kondom under hela samlaget. Dock råkade en kondom gå sönder under en akt strax innan fertil period (enligt mensschema i en app). Men detta skedde innan utlösning och han satte på en ny när han märkte att den var trasig. När mensen var sen började jag ändå fundera om det inte var nån liten rackare i försatsen som simmat upp. Väldigt låg sannolikhet jag vet men ändå en möjlig chans. Dock borde väl gravtestet visat positivt vid det här laget?

    Har inga andra symtom förutom trötthet och konstig smärta i brösten, särskilt det högra. Den liknar inte den vanliga känslan av ömhet i brösten innan mens. Sen har jag som sagt haft mensvärk i 3 dagar nu och en konstant känsla av att det ska dra igång, men inte ett spår..

    Det känns vara så onaturligt och nu börjar jag förstås oroa mig att det är något annat konstigt fel på mig. 

    Någon som känner igen sig? Finns det ändå en risk att jag kan vara gravid även om testerna är negativa? Använde RFSUs vanliga billiga "testa ofta- stickor".

  • Svar på tråden Vad händer med min mens?
  • Fri 30 Sep 2022 13:47
    #1

    Det kan bara helt enkelt vara så att du hade senare äl än vanligt och därmed har du inte kommit till den dag mensen borde komma. Tiden mellan mens och äl kan variera, men inte tiden mellan äl och mens så senare äl= senare mens, men ändå i tid. Chansen/risken att du kan vara gravid finns väl iofs så om mensen inte kommer på några dagar till får du testa igen.

Svar på tråden Vad händer med min mens?