• anonymmtjejj

    Äckliga idioter

    Man kan inte bli lämnad ifred i det här landet. Män som gör det här är riktiga rövhål. Man kan inte gå ut utan att en massa killar ropar efter en och skriker äckliga saker från bilen. Det här är just därför folk röstar på feministpartiet. När ska ni idioter fatta att det är trakasseri?!?! Plus att jag har på mig höstkläder men nej nej, det är kvinnans fel och det är hennes klädsel som avgör 🤦?♀️

  • Svar på tråden Äckliga idioter
  • Anonvm
    anonymmtjejj skrev 2022-09-30 14:52:22 följande:
    Äckliga idioter

    Det här är just därför folk röstar på feministpartiet.


    Gör de?

    De var ju i klar minoritet bland "övriga partier" som tillsammans fick dryga 1,5% av rösterna....

    Dessutom tappade de alla mandat i 10 av de 13 kommuner som de hade mandat i efter valet 2018....

    Så nä, folk röstar inte på feministpartiet i nån större omfattning.
  • Xlr8

    Om jag knatar igenom Rinkeby med armarna fulla av Rolex,
    Får jag skylla mig själv. Det kommer alla tycka.
    Alla kommer också hålla med om att jag ska ha möjlighet att göra det utan att bli rånad.

    Även kvinnor kan se det logiska i situationen.
    Men om vi ändrar lite 
    "Om en attraktiv kvinna knatar igenom Rinkeby med iförd bara underkläder, utsatt för sexuell trakasserier.


    Då helt plötsligt ska allt ansvar lyftas från kvinnan till mannen. Det kommer alla tycka.
    Alla kommer också hålla med om att kvinnan ska ha möjlighet att göra det utan att bli sexuellt trakasserad.
    Gud nåde om du ej håller med, folk får rösta hur mkt dom vill på FI ännu bättre om dom tatuerar det i panna. Då är det ännu enklare att undvika dom vars syskon även är deras tremänningar....

    Med höst kläder på lär du klä dig..... Väldigt lätt IAF eller så är det hitte på för att få skryta.
  • Themis

    Tumme ner, allvarligt? Det finns uppenbarligen folk som inte ens tycker att män som beter sig så är rövhål? Okej, då är ni en del av problemet, uppenbarligen.

    TS, vissa är obotliga idioter, det kommer man aldrig ifrån.

    Spela in dem, ta kort på dem och regplåten och ta reda på vem som äger bilen på transportstyrelsens sidor.

    fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb/UppgifterAnnatFordon

    Outa dem till deras föräldrar om du vet vilka de är, polisanmäl för sexuella trakasserier, häng ut dem och deras fordon på assholesonline...?

    Så många val... Oskyldig


    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Themis
    Xlr8 skrev 2022-09-30 16:27:01 följande:

    Om jag knatar igenom Rinkeby med armarna fulla av Rolex,
    Får jag skylla mig själv. Det kommer alla tycka.
    Alla kommer också hålla med om att jag ska ha möjlighet att göra det utan att bli rånad.

    Även kvinnor kan se det logiska i situationen.
    Men om vi ändrar lite 
    "Om en attraktiv kvinna knatar igenom Rinkeby med iförd bara underkläder, utsatt för sexuell trakasserier.


    Då helt plötsligt ska allt ansvar lyftas från kvinnan till mannen. Det kommer alla tycka.
    Alla kommer också hålla med om att kvinnan ska ha möjlighet att göra det utan att bli sexuellt trakasserad.
    Gud nåde om du ej håller med, folk får rösta hur mkt dom vill på FI ännu bättre om dom tatuerar det i panna. Då är det ännu enklare att undvika dom vars syskon även är deras tremänningar....

    Med höst kläder på lär du klä dig..... Väldigt lätt IAF eller så är det hitte på för att få skryta.
    Men lägg ner, du är bara pinsammast nu. Både victimblaming, slippery slope och ursäkta olagliga handlingar på en gång liksom, way to go...Obestämd

    Varför tar du upp det ena exemplet enfaldigare än det andra som inte alls hör hit? TS skriver klart och tydligt att hon går på stan i vanliga höstkläder. Vad i Dantes åttonde krets av inferno har Rolex att göra med detta?

    Och sen spelar det ingen roll om hon hade haft magtröja och gogo-boots, för folk man inte känner ska inte kommentera ens utseende ändå, fick du inte lära dig det på lågstadiet som alla andra? 

    Bara sluta göra ursäkter för rikspuckon som trakasserar flickor och kvinnor på stan.

    Jag har själv blivit gapad på från en bil med helt främmande killar när jag gick på stan i min gamla hemstad ihop med min MAMMA, för helvete! Vi båda hade då helt vanliga jeans och jackor så du kan bara tvätta munnen med tvål tycker jag och tänka över vilket bemötande du vill att din dotter eller syster ska få i samhället framöver.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Dr Nail
    anonymmtjejj skrev 2022-09-30 14:52:22 följande:
    Äckliga idioter

    Man kan inte bli lämnad ifred i det här landet. Män som gör det här är riktiga rövhål. Man kan inte gå ut utan att en massa killar ropar efter en och skriker äckliga saker från bilen. Det här är just därför folk röstar på feministpartiet. När ska ni idioter fatta att det är trakasseri?!?! Plus att jag har på mig höstkläder men nej nej, det är kvinnans fel och det är hennes klädsel som avgör 🤦?♀️


    Alternativt, testa flytta ifrån Tensta.
  • anonymmtjejj
    Dr Nail skrev 2022-09-30 17:00:52 följande:
    Alternativt, testa flytta ifrån Tensta.
    Det händer nästan bara på stan och inte i förorter
  • Themis
    Tukt skrev 2022-10-01 10:21:11 följande:

    "Feministpartiet"? Osar dåligt planterad trolltråd lång väg.


    Du tror inte på att en kvinna kan bli pissförbannad och i ögonblicket tänka/skriva att hon minsann borde rösta på FI?

    Oookej....reality check på den, för det händer mig nog 1-2 gånger i månaden.

    Att jag sen aldrig skulle rösta på dem i ett val är en annan femma.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Tukt
    Themis skrev 2022-10-01 19:05:27 följande:
    Du tror inte på att en kvinna kan bli pissförbannad och i ögonblicket tänka/skriva att hon minsann borde rösta på FI?

    Oookej....reality check på den, för det händer mig nog 1-2 gånger i månaden.

    Att jag sen aldrig skulle rösta på dem i ett val är en annan femma.
    Det kan jag mycket väl tänka mig. Att rösta på Feministiskt initiativ alltså.
    Feministpartiet däremot...
  • Themis
    Tukt skrev 2022-10-01 20:19:15 följande:
    Det kan jag mycket väl tänka mig. Att rösta på Feministiskt initiativ alltså.
    Feministpartiet däremot...
    My bad, har uppenbart inte hängt med för jag hade inte koll på att det fanns ett till sånt parti.
    Om jag är rimligt trevlig, utgå från att du är rimligt intelligent.
  • Tukt
    Tukt skrev 2022-10-01 20:19:15 följande:
    Det kan jag mycket väl tänka mig. Att rösta på Feministiskt initiativ alltså.
    Feministpartiet däremot...
    Jag vet inte vart du vill komma med ditt resonemang.
    Men det finns en hel del kvinnohat, antifeminism, och misogyna tendenser här inne. Ofta skapas sådana här trådar av män i avsikt att späda på detta.
    Även om detta inte är en tråd av män, i det avseendet så tenderar det definitivt göda  sådana tankesätt ändå.
  • Xlr8
    Themis skrev 2022-09-30 16:58:52 följande:
    Men lägg ner, du är bara pinsammast nu. Både victimblaming, slippery slope och ursäkta olagliga handlingar på en gång liksom, way to go...Obestämd

    Varför tar du upp det ena exemplet enfaldigare än det andra som inte alls hör hit? TS skriver klart och tydligt att hon går på stan i vanliga höstkläder. Vad i Dantes åttonde krets av inferno har Rolex att göra med detta?

    Och sen spelar det ingen roll om hon hade haft magtröja och gogo-boots, för folk man inte känner ska inte kommentera ens utseende ändå, fick du inte lära dig det på lågstadiet som alla andra? 

    Bara sluta göra ursäkter för rikspuckon som trakasserar flickor och kvinnor på stan.

    Jag har själv blivit gapad på från en bil med helt främmande killar när jag gick på stan i min gamla hemstad ihop med min MAMMA, för helvete! Vi båda hade då helt vanliga jeans och jackor så du kan bara tvätta munnen med tvål tycker jag och tänka över vilket bemötande du vill att din dotter eller syster ska få i samhället framöver.
    Det som är pinsamt är att du inte klarar av att läsa det jag skriver. Fyller information s luckorna med egen fantasi för att få till det du önskar. 

    Person angrepp är ju så intelligent att hälften vore nog.
    Diskutera sånt som bara finns i ditt huvud, finns det gott om psykologer som är villiga att lyssna på.

    Diskuterar gärna det som verkligen står på pränt.

    Och till din fråga på lågstadiet lärde jag mig sånt du troligen fick lära dig 6 år senare, så släpp sargen och kom in i matchen. 
Svar på tråden Äckliga idioter